20 januar 2014 Østmarka – Deledalen


Siden isen på Nøklevann ikke var trygg, valgte jeg oppkjørt løype fra grusbanen til Ulsrud og Østmarksetra. Tok så lysløpa videre til Sarabråten og Mariholtet. Det var stort sett greie forhold, men stedvis var det noe grus/stein og slitt i bakkene. Fra Mariholtet krysset jeg demningen og forsatte så utover til Deledalen på Elvågaveien. Her var forholdene bedre og i skinnet fra lykta, nøyt jeg stillheten der jeg gled fremover. I Deledalen ser jeg at noen har tatt sjansen på å skli ned skrenten og ut på Nord-Elvåga.


Elvågaveien – Deledalen    (gml: foto)
 

Den sjansen tar ikke jeg, og snur her for retur samme vei. Vel tilbake i lysløypa mellom Vallerud og Mariholtet, synes jeg det var rart å ikke møte noen i Deledalen, men trolig var jeg tidlig ute. Jeg krysset demningen, passerte Mariholtet og satte så kursen mot Haraløkka via Sarabråten. Mellom Sleppa og Sarabråten hilser jeg på karene i Rustad IL som driver staketrening på dette strekket.

Jeg sklir forsiktig ned fra Sarabråten og staker så videre rundt vannet til Korketrekkeren. Fra Østmarksetra setter jeg på lyset før jeg sklir forbi Ulsrud og ned til grusbanen på Haraløkka. En flott kveldstur i marka der forholdene varierte, men Elvågaveien var bra.


Haraløkka  (gml: foto)

 

Ca 17,4 km


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top