Sportsmandens Jubileums 5-er

10 desember 2017. Sportsmanden.no som er et kondisjonert nettsted så dagens lys 12.12.12. Dette ville Sportsmanden markere med å arrangere sitt første løp  “Sportsmandens jubileums 5-er” både i Ski og i Haugesund.

Jeg var litt kjent i Ski fra før men,var usikker på hvor start og mål var så jeg var tidlig ute. Kanskje var jeg litt ivrig, men mest av alt, så jeg frem til en hyggelig dag med kjente- og ukjente.

Jeg gikk litt rundt omkring og tok løypa nærmere i øyesyn samt flere bilder før jeg returnerte til bilen som stod ved Meny. Her traff jeg Ulrik som jeg skravlet litt med før Steinar dukket opp som nestemann og plutselig var vi der alle sammen. Frode med sine medhjelpere og 30 deltakere som skulle løpe.

Praten gikk lett og atmosfæren var god. Jeg hadde bl.a. en hyggelig prat med Peder som jeg har møtt noen ganger i Follotrimmen, men som jeg ikke hadde fått prate med tidligere. Takk for hyggelig prat.

Tiden gikk imildertid fort og straks etter litt oppvarming var det klart for start kl 12:00. Været var strålende, litt kalt med minus 6, men allikevel var det flere som valgte å løpe i kortbukse. Brrr sier nå jeg da.

Frode orienterte litt om løypa før han ønsket god tur og lykke til.

Klar ferdig gå sa Frode – og så var løpet i gang. De raskeste styrtet avsted mens vi lenger bak, tok det litt roligere. Jeg fulgte pent med et stykke før Peder som hadde åpnet enda roligere passerte.

fra start med Peder der bak. (Foto: Frode Monsen/Sportsmanden)

Han skal jeg være med tenkte jeg og utlignet farten.Peder kikket stadig både på klokka og meg og mulig ville han ha meg foran, men det var mer enn hva jeg greide siden jeg hadde nok med å henge på. Slik fortsatte det nesten til vending, men han fikk litt forsprang før det, og på returen, seg han ytterligere i fra.

Straks vending. Peder har fått 20-30m. (Foto: Marius Eggerud)

Underlaget var bra, ikke glatt noen sted og jeg nyter turen. At løypa var “paddeflat” synes jeg var overdrevet, men vel i mål, var jeg fornøyd med egen innsats.

Peder og jeg er begge fornøyd med fullført jubileums 5-er (Foto: Nina A.Eggerud)

Peder som var minnuttet foran takket for samløpet. Takk det samme svarte jeg – neste gang skal jeg være nærmere.

Det var stor stemning i målområdet og alle var fornøyde med dagen. Men aller mest fornøyd, var nok løperparet Ulrik og Sigrun som ikke bare vant løpet, men som også satte hver sin pers på 5 km. Gratulerer!

Og ikke minst gratulerer til Sportsmanden v/Frode m.fl. for vel blåst jubileums 5-er. Herlig!

Se mer om Sportsmandens jubileums 5-er her på Sportsmanden

Ca 5 km

25:30

#sportsmanden #teamsportsmanden #jubileums5-er #runforfun #mosjon #trening #turogtrening

Det er ikke ofte vi har snø i Haugesund sier Morten Vestvik, men selvfølgelig måtte det komme snø når vi skulle løpe Sportsmandens jubileums 5-er i dag. Totalt stilte 9 stk til start i den varierte løypa og snøen til tross, så var stemningen god.

Flere bilder følger:

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top