Østmarka; skitur – Nøklevann på langs…

13 februar 2017. Første skitur i vinter og endelig skulle jeg få prøve de nye skiene. Ikke at det var optimale forhold i Østmarka, for det er det for lite snø til, men på vannene, skulle det være gode forhold. Og da Oslo Kommune ved Bymiljøetaten hadde kjørt spor med scooter tidligere samme dag, var det ikke lenger noen grunn til å vente.


Nye ski for smøring. (det gamle ski paret blir smørefrie med grip tape)

Fra Haraløkka fulgte jeg lysløype til Sørli før jeg skled ut på isen og bort til Bråten. Her i fra var det kjørt flotte spor tvers over til Kattisa, Rustadsaga, Bremsrud og videre nordover til enden ved Sarabråten/Korketrekkeren. Løypene var tørre og med blå ekstra, hadde jeg tilstrekkelig med feste.


Nøklevann – Østmarka

Jeg gikk vannet på langs flere ganger og de to første lengdene gikk jeg diagonalt. Deretter en lengde uten staver for så å stake den neste. Siste lengde avsluttet jeg med diagonalgang.


Nøklevann sett mot Rustadsaga – Østmarka

Det var herlig å gå på ski igjen og jeg skulle gjerne ha sagt at skiene går av seg selv og at det bare er å sette stavene nedi, men så enkelt er det nok ikke.


Fint på Nøklevann i dag.

Det var faktisk ganske mange som gikk frem og tilbake denne kvelden og flere av dem hadde grønne jakker. Disse var så ivrige at de benyttet alle 4 sporene i samme retning. Greit at de er ivrige osv., men de må da kunne ta hensyn til at det kommer noen i mot. Selv om jeg hadde på hodelykt, ble jeg ikke sett og en kollisjon var nesten ikke til å unngå. Heldigvis gikk det bra denne gangen, men de voksne som er med enten de er trenere eller ikke, må skjerpe dette slik at alle får en fin opplevelse. Dette var dagens bønn til Rustad IL.

Ettersom Jeg kjente det i ryggen, for slik er det gjerne de første turene, satte jeg kursen mot Bråten og tilbake til Haraløkka. Det var herlig å gå på ski igjen.

Ca 20,9 km

#østmarka #oslomarka #skitur #mosjon #trening


Ut på Nøklevann fra Bråten, rundt Bukkeberget og nordover

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Østmarka; skitur – Nøklevann på langs…

  1. Godt du fikk sagt fra om Rustad, Mattis! Får håpe noen derfra leser dette. Ellers så er det sikkert fint med nye ski som nesten går av seg selv. Blir vel kanskje litt monotont og gå slik fram og tilbake, men hva er alternativet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top