Skitur i Østmarka; Haraløkka – Igletjern

13 januar 2016. Med varslet sprengkulde utover uken og med stor lyst på en skitur, fant jeg frem skiene for en umiddelbar tur. Skiene var som jeg satte bort i fjord og med rester av tape som feste, satte jeg avsted i fin løype fra Haraløkka. I og med at isen på Nøklevann ikke var trygg, tok jeg av skiene og gikk til fots ned Rustadsagabakken, før jeg med ski på bena krysset Hestehagen ved Løkka og skled ned til Hullet. Det var trått og det gled dårlig, men feste var ok. Ved Hullet tar jeg til venstre og følger så lysløypa videre til Mariholtet. Her krysser jeg over demningen og følger så lysløypa videre mot Igletjern og Vallerud.


Lysløypa mellom Mariholtet og vallerud i Lørenskog

Det var herlig å gå på ski og jeg nyter turen videre frem til Igletjern. her snur jeg og returnerer samme vei som jeg kom. Forholdene er ok, men noe grus her og der. Ved Sleppa tar jeg til høyre mot Sarabråten. Nedkjøring til Nøklevann gikk bedre enn fryktet da det ikke var så isete. Fra Østmarksetra og Ulsrud, tar jeg til høyre og straks er jeg nede ved grusbanen og Haraløkka. En herlig kveldstur på ski i Østmarka.

ca 18,6 km

#østmarka #oslomarka #skitur #mosjon #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top