9 april 2012 Østmarka

9 april

Fra Haraløkka til Rustadsaga og videre i lysløype til Fjellstad. Det sludder og regner og er nokså surt, men har tatt på en sykkeljakke for anledningen og blir ikke så våt og kald. Følger sti opp langs Fjellstadbakken der jeg også passerer Fjellstadbakkens treningsarena som Rustad IL fikk satt opp i fjor høst.

 

                
                       Fjellstadbakkens treningsarena ? Rustad IL

 

Jeg tar blå stil ti venstre og følger denne over Skullerudåsen og frem til løypekryss der jeg tar til venstre. Passerer på klopper over Karismyra og kommer frem til nytt løypekryss der Trolldalsløypa kommer inn fra venstre.

 

 
På klopper over Karismyra

 

Jeg tar til høyre og følger Trolldalsløypa videre mot Østmarkkpl. I neste kryss tar jeg til venstre og følger en umerket løype videre til jeg kommer frem til et vann jeg ikke kjente igjen. Det er nok Smalvann og jeg er i nord enden av denne.

 


Smalvann

 

Jeg tar til venstre ved vannet og så til venstre igjen og krysser Smalvassmåsan på klopper, tar til venstre igjen og er straks tilbake i samme kryss ved Trolldalsløypa. Jeg tar løype tilbake over Karismyra og frem til blå sti. Denne krysser jeg og fortsetter så videre mot Skullerudstua. Ned brattbakken fra Vannverket, over Rustadmyra og så på de siste rester av snø og is til Skraperudtjern.

 


 
Her ved startbua ligger de siste rester av snø og is

 

Jeg følger grusveien opp forbi Holet, Hetsehagen, Rustadsaga og Rustadsagabakken som jeg løper opp. Passerer Skredderløkka og er tilbake på Haraløkka. En flott tur i marka til tross for dårlig vær.

 

Ca 12,5 km, 1 t 30 min  

 239,4 km

 

flere bilder samme tur

 

Løypekryss


mot Østmark kpl

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top