Sandvika – Franskleiv – Grini gård…

8 desember 2016. Trim i arb.tiden. Siden det er lenge siden jeg har vært på Franskleiv ved Vestmarkseter, var det nettopp dit jeg hadde tenkt meg i dag. Og fra nytt bygg – Sandvika Business Center (SBC) fulgte jeg Sandvikselva et stykke før jeg fortsatte langs Slependveien og Gml.Tanumvei til Revereud. Deretter fortsetter jeg langs Tanumveien forbi Tanum skole til veikryss. Vel oppe den siste kneika, følger jeg Vestmarkveien videre til Kattås og Franskleiv ved Vestmarkseter.


Vestmarkveien ved Kattås

Og har det ikke gått oppover før, så gikk det i alle fall oppover nå. Ved Kattås måtte jeg innse at det ble tungt, og resten av veien opp, gikk jeg. Jeg tar noen bilder og nyter utsikten før jeg setter kursen tilbake.


Fra Franskleiv er det mange muligheter…

Jeg følger Vestmarkveien nedover et stykke, men faller så for fristelsen av å prøve ut en ny vei, og svinger derfor inn Gamle Gupuvei. En grusvei som går som en hestesko slik at jeg ender opp i Vestmarkveien nedenfor Kattås. Det var en fin avstikker i et fint område, men med mye is på veien, var jeg glad jeg kom greit ned.

Jeg krysser deretter Vestmarkveien og fortsetter på sti et stykke før jeg følger grusvei videre mot Nedre- og Øvre Ringi. Landskapet er fantastisk og når solen skinner som i dag, nyter jeg turen videre.


Nedre og Øvre Ringi gård

Fra Ringi følger jeg Sopelimekroken forbi Bjerketun til Vestmarkveien. Her svinger jeg til venstre og tar så samme vei tilbake som jeg kom. En flott tur i flotte omgivelser.

Ca 15 km

1:30

#løpetur #mosjon #trening #vestmarka #bærum

Flere bilder fra samme tur

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top