Sandvika – Skui Idrettspark….

21 oktober 2015. Trim i arb.tiden. Siden det bare er noen dager til Lørenskog halvmaraton, hadde jeg planlagt en slags test i tilnærmet lik løype. Av flere alternative ruter som Lysaker tur-retur eller Holmen, valgte jeg denne gangen å ta turen til Skui. Litt også fordi er lenge siden jeg hadde tatt nettopp den turen. 

Været var ikke som best da det regnet og med litt vind, ble det nokså ufyselig, men greit nok. Fra Sandvika fulgte jeg gangvei ett stykke, før jeg krysset Sandvikselva og fortsatte langs denne. Jeg passerte Franzefoss Kalkemølle og Kirkerudbakken. Tempo var ok, men det gikk tyngre enn jeg hadde trodd. Etter ca 6,8 km var jeg oppe ved Skui Idrettspark – et flott anlegg.


Skui Idrettspark; den gamle Skuibakken er ikke lenger i bruk, men det er mange andre aktiviteter her i Skui Idrettspark. Her finnes flere fotballbaner samt et par sandvolleybaner. Om vinteren er det stor aktivitet her med lysløyper og preparerte skispor. Lokalt idrettslag – IL Jutul 

Etter å ha tatt noen bilder og fått igjen pusten, setter jeg kursen tilbake samme vei som jeg kom. Det kjennes bedre på returen og alt i alt, så er jeg fornøyd med gjennomført test.

Ca 13,6 km

1:10 

#trening #mosjon #løpetur

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top