Haraløkka – Wetlesens vei – Høyenhall – Skøyenkneika….

5 september 2016. Siden jeg fortsatt var litt stiv i bena etter Travern, skulle jeg denne gangen bare ta en rolig løpetur litt rundtomkring. Fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Rustadsaga og Løkka før jeg svingte til høyre ned mot Hullet og Skraperudtjern. Selv om bena var litt møre så var det allikevel behagelig med litt restitusjonsløping.

 

Fra Skraperudtjernet forsetter jeg på gangvei forbi Rustad skole til Østensjøvannet og deretter langs Plogveien et stykke, før jeg svinger til høyre inn Wetlesens vei. Denne følger jeg til Bryn senter før jeg ved Høyenhall, krysser Østensjøveien. 

 

Leyland linje 23 til Bryn ved Høyenhall – Østensjøvn. (oslobilder.no)

 

Jeg går opp Skøyenbakken/Skøyenkneika til Thygesons vei som jeg delvis følger videre rundt Nordre Skøyen Hovedgård. Tar så Dalbakkveien ned til Låveveien og en gangvei langs t-banen forbi Skøyenåsen og Skrabben til Oppsal senter. Langs Østmarkveien hilser jeg på Bent for andre gang (møtte ham ved Østensjøvannet) før jeg tar en gangvei til Ulsrud og Generalen. Løper opp Olav Nygårds vei til Haraløkka. Avslutter med stigningsløp den siste biten.

 

Ca 13,5 

1:18

#løpetur #mosjon #trening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top