Østmarka; Haraløkka – Mariholtet – Rådyrkleiva….

28 september 2015. Fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Ulsrudvann, Sarabråten og Sleppa, før jeg fortsatte innover til Mariholtet. Hadde tenkt å ta en lang rolig tur og som tenkt, så gjort. Underveis fra Mariholtet mot Ellingsrud, ser jeg en kar som jeg drar kjensel på der han kommer motsatt vei på rulleski. Og ganske riktig, så var denne karen Bernt – vi nikket og hilste, før vi fortsatte videre hver vår vei.


Nuggerud – Østmarka

Straks etter å ha passert Nuggerud og Bråtan, tar jeg til venstre og følger lysløypa mot Furuset. Det er nokså bratt og jeg går opp Rådyrkleiva. I neste kryss tar jeg til venstre mot Lindeberg. Det er nokså kupert, men det går greit  videre. Og rett før jeg kommer til Lindeberg, hilser jeg på Raymond Johansen som sammen med sin hund var ute og ruslet på gamle trakter.

Vel ute av skogen, følger jeg Lindebergåsen og en turvei ett stykke, før jeg fortsetter på gangvei forbi Haugerud kirke til Hellereud. Her i fra , tar jeg Hellerudveien til Trasop hvor jeg tar til venstre inn på grusvei. Denne følger jeg videre til Unnarennet og så langs Generalen og Olav Nygårds vei tilbake til Haraløkka.

Ca 19,3 km

1:57

#østmarka #oslomarka #mosjon #løpetur #trening

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

One thought on “Østmarka; Haraløkka – Mariholtet – Rådyrkleiva….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top