Sandvika – Nesøya – Brønnøya….

30 september 2015. Trim i arb.tiden. Fra Skattens hus tok jeg veien om Rådhuset før jeg krysset Sandvikselva og fortsatte utover langs E 18 og Drammensveien til rundkjøring ved Slependen. Og siden jeg hadde tenkt å ta en runde på Nesøya, så fulgte jeg grusvei langs sjøen fra rundkjøringen til Nesøybrua.


Nesøybrua – Kyststien – Broveien

Den siste biten frem til brua følger jeg kyst-stien før jeg tar noen trapper opp på brua. Her svinger jeg til venstre over brua og fortsetter så videre langs Broveien. Jeg øker tempo underveis siden jeg i utgangspunktet skulle ta en runde på Nesøya og så tilbake, men da jeg tok inn Vendla og fikk øye på pontongene som var lagt ut, ble fristelsen for stor og jeg bare måtte ut på Brønnøya.


Fra september til mai – er det lagt ut pontonger i Vendelsundet mellom Nesøya og Brønnøya.

Vel over pontongbrygga til Brønnøya, fulgte jeg Brønnøyveien videre. Her var det flere gressbelagte grusveier i alle retninger og siden det var første gangen jeg var ute på øya, valgte jeg å holde meg til vei med lyktestolper.


Jeg passerte en stor gresslette med beitende rådyr og ikke lenge etter var jeg på Søndre brygge.


Brønnøya – Søndre brygge


Sundet mellom Brønnøya og Nordre Langåra ved Søndre Brygge

Jeg spurte en dame om veien videre og etter hennes forklaringer, satte jeg av sted langs Viernveien mot nordvest og deretter langs Vierndroget nordover. Det var småkupert og noen bakker var det, men det gikk greit og i neste veikryss tar jeg til venstre inn Bregneveien. Det er flott her på øya og jeg formelig koser meg der jeg nå løper langs Bregneveien og Vendelveien sørover tilbake til pontongbrygga i Vendelsundet.


Pontongbrygga mellom Brønnøya og Nesøya

Tilbake på Nesøya, fortsetter jeg langs Vendla, Østre vei og Otto Blehrs vei til Broveien og Nesøybrua. Her i fra, tar jeg samme vei tilbake til Skattens hus i Sandvika som jeg kom.

Ca 18,7 km

1:47

Mer om Brønnøya HER:

#løpetur #trening #mosjon #brønnøya #friluftsliv

Flere bilder fra samme tur:


over Sandvikselva ved Rådhuset


Nesøya sett fra kyst-stien


Vendelsundet


Brønnøyveien


Vierndroget

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

3 thoughts on “Sandvika – Nesøya – Brønnøya….

  1. Er ei løpeglad jente fra Asker! Fantastisk med en blogg av denne typen! Gjett om denne turen skal prøves ut. Takk for tips.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top