Sandvika – Konglungen tur retur…

25 september 2015. Trim i arb.tiden og litt til. NK og jeg var blitt enige om en felles langtur langs landeveien fra Sandvika til Konglungen – tur retur. Været var strålende, men med litt vind, valgte jeg å bruke jakke. NK som hadde syklet til jobb, dro i forveien, og så skulle jeg komme etter.

Jeg krysset Sandvikselva, passerte Storsenteret og fulgte langs Sandviksveien til Billingstadsletta hvor jeg møtte NK. Sammen fortsatte vi langs Fekan til Holmen og langs Slemmestadveien videre til Leangbukta. Det var nokså varmt og jakke kunne jeg ha latt være, men med litt vind imot, var det greit. Det er fint å løpe langs sjøen og vi nyter ferden videre. I neste veikryss svinger vi til venstre inn Konglungveien. Det går greit, NK er “pigg” og farten er noe høy, men ok. Jeg tenker at dette vil roe seg på returen og jeg henger derfor bare på. Nå som vi ikke har vind imot, blir det svært varmt, men straks etter å ha passert Spiradammen, er vi på Konglungen.


Konglungen. Sett mot nord


NK på brua –  mot syd

Vi krysser brua og løper opp bakken til toppen av Konglungøya. Her er utsikten mot Østbukta og andre steder, flott.


Utsikt fra Konglungøya

Etter å ha tatt noen bilder og litt drikke, satte vi kursen tilbake samme vei som vi kom. Jeg trodde vi skulle roe ned, men farten var fortsatt høy og jeg hang med så godt jeg kunne. Selvfølgelig kunne jeg ha sagt i fra at farten var høy, men så lenge jeg klarte å følge med, sa jeg intet. Det gikk lenge nokså greit, men etter å ha passert Leangbukta, begynte det å gå tyngre og jeg måtte dempe farten. Vi passerte Holmen og fulgte langs Fekan og Billingstadsletta, før NK sa takk for følget og dro hjem. Meningen var at han skulle hente hunden sin for at vi alle tre skulle løpe sammen et stykke, men jeg hadde et tog jeg måtte rekke, så jeg fortsatte derfor alene mot Sandvika og Skattens hus. Uansett en herlig tur.

Ca 24,6 km

2:21

#løpetur #mosjon #trening #tur #turogtrening #landevei

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top