Landevei; Haraløkka – Klemetsrud – Åsland Pukkverk…

6 juli 2015. Fra Haraløkka til Nøklevann skole og ned skolebakken til Rustadsaga, før jeg fortsetter langs Generalen videre til Skulleruddumpa. Været var ok men, veldig lummert og det tok ikke langt tid før jeg var drivende våt. Jeg fulgte Vinterveien til Dal/Brenna og Klemetsrud. Her tok jeg til venstre langs Enebakkveien ett stykke, før jeg krysset denne og fortsatte langs Maurtuveien til Åsland Pukkverk. Her tar jeg en ny turvei videre (ca 500-600m), før jeg i veikryss tar til høyre og over E6.


Fra sti- og løypekryss ved Åsland. Krysser E6

Jeg har en gang tidligere vært i dette området , men da kom jeg motsatt vei etter en tur rundt Grønliåsen med Frode. Vel over brua fulgte jeg turvei ett stykke, før jeg tok en sti opp til Snipemyrlia. Frem til hit hadde det ikk regnet en dråpe, men så åpnet slusene seg og det rant vann alle veier. Jeg fulgte Slimeveien, Åslandhellinga og en turvei, før jeg igjen fulgte Slimeveien.

 
Turvei mellom Åslandhellinga og Slimeveien

Straks etter å ha passert Bjørnholt Skole kom jeg ned til Ljabruveien. Her tar jeg til høyre mot Klemetsrud, for så å returnere tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. Det ble en fuktig tur, men flott allikevel og ingen problemer.

Ca 18,7 km

1:50

#trening #mosjon #turogtrening #løpetur

Flere bilder følger:


Klemetsrud sett fra Åsland Pukkverk


Brua over E6

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top