Follotrimmen 3.Løp. Hebekk i Ski

20.mai 2015. Follotrimmen 3.løp. Hebekk i Ski.

En litt vond legg til tross, så reiste jeg allikevel til Hebekk i Ski for å delta i Follotrimmen 3.løp. Var tidlig ute og hadde derfor god tid, så jeg ruslet litt rundt for å ta bilder osv., før jeg gjorde meg klar for litt oppvarming.

Jeg kjente straks at leggen ikke var bra, men bra nok til at jeg allikevel, ville fullføre løpet. Og etter å ha snakket litt med Christoffer, ruslet jeg til start. Her hilste jeg på Harald og Stine, før jeg stilte meg opp bak i feltet.


Bakerst i startfeltet. FT 3.løp, Hebekk i Ski

Fikk tatt et bilde eller to og så var løpet i gang. Starten her i Hebekk er nokså tøff og leggen synes heller ikke det var greit, men vel oppe, gikk det bedre.


Etter ca 800 m er man oppe og løypa fortsetter på sti. (foto: Sportsmanden/ Trond Th.Hansen)

Vi svingte av veien og inn på sti ett stykke, før løypa fortsatt langs Myrveien. Fra Myrveien tar løypa av på en skogsvei og her er underlaget bra. Noe også leggen satte pris på. Vi fulgte hverandre på rad og rekke så her var det bare å henge på.

Etter ca 3 km kommer løypa ut på grusvei og ikke en hvilke som helst grusvei, men Gml.Kongevei. En flott grusvei i landlige omgivelser. Jeg får heng på en kar som løper passe fort og jeg glemmer leggen for en stund, og nyter turen videre til gården Stuene.


Øverst: Gården Stuene ved Gml.Kongevei.   
Nederst: På Gml.Kongevei

Her ved gården Stuene, fortsetter nå løypa på sti. Terrenget er nokså kupert og enkelte steder er det vått, men det går greit. Greit har det også gått med leggen, men i siste bakken ned til Oppegårdsveien, ble den igjen vond. Vondter til tross, så avsluttet jeg brukbart og alt i alt, så var jeg fornøyd med gjennomført løp.


Etter løpet, er det tid for oppsummering osv.

Jeg får meg noe å drikke hos de hyggelige damene som ordner med dette, går litt rundt, og så skravler jeg litt med Christoffer og sønn, før jeg takker for meg og setter kursen hjem. En herlig kveld i Hebekk i Ski.

For resultater m.m., se Sportsmanden

Se to linker fra Skiforeningen Nordover på kongeveien og På oldtidsvei og kongevei.

Ca 7,5 km

41:36

#follotrimmen #løpetur #mosjon #trening

 

Flere bilder følger:


Myrveien ca 1 km


På fin sti mellom 2 og 3 km

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top