Østmarka; Grønmo – Skjeldbreia – Franskeplassen….

23 februar 2015. I og med at jeg fortsatt hadde en vond legg og ikke kunne løpe, passet det bra med mye snø siste døgn. Selv om snøen var våt og at det fortsatt snødde, reiste jeg ut til Grønmo for skitur. Hadde sett på nettet at det skulle være kjørt spor fra Grønmo. Jeg hadde blå klister som jeg dekket med VR70. Tenkte også at det kunne være lurt å ta med skrape. Jeg fulgte løype 692 til Trollvann og Smørhullet.


Nord for Trollvann


Smørhullet

Det snødde tett og det ble tungt med 3-4 cm våt nysnø men, ellers greit. Fra Smørhullet fortsatte jeg mot Klokkerud og videre utover forbi Eriksvann til Skjeldbreia. 


I løypa mot Eriksvann. Så utsikt over Eriksvann sett mot nord.


Skjeldbreia og Oslo Trekkhundklubb
 

Fra Skjeldbreia var det imidlertid nye spor mot Krokhol, så derfor valgte jeg denne veien videre.


Over deler av Skjeldbreimyra


Tretjernkoia i Høykrokholveien – brukes av Siggerud speidergruppe

Det gikk nå bedre og ved Franskeplassen, tar jeg til høyre mot Sandbakken. Her var sporene dekket med nysnø og det gled dårlig, men straks etter var jeg på Tømmerholen og Sandbakken.


Sandbakken sportsstue

Her like nord for Sandbakken, tok et foto av Jesusbildet før jeg skled ned bakken til Klokkerud. 


Jesusbilde malt på fjellet 

Jeg returnerte så tilbake til Grønmo, samme vei som jeg hadde kommet via Smørhullet og Trollvann.

Ca 21,8 km

 

#østmarka #skitur #vinter #friluftsliv #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Østmarka; Grønmo – Skjeldbreia – Franskeplassen….

  1. Det er grei å følge turene dine! Jeg bor i nærheten av Skullerud så det er nyttig å se på forhold i området. Fine bilder og!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top