Østmarka; Langvann rundt fra Haraløkka….

25 juni 2018. Etter en uke på Santorini med sol og sommer, god mat og godt drikke, skulle det bli fint med en løpetur i marka. Været var strålende, kanskje litt varmt, men det skulle bli bedre i skogen.

 

Fra Haraløkka følger jeg grusvei til Ødegården via Rustadsaga og Trekanten før jeg i bakken opp til Høyås tar rød løype- og blå sti til skogsvei ved Øgårdsmåsan. Jeg følger skogsveien videre til Langvannsbekken og deretter blå sti over Sotåsen øst for Langvann til Smørhullet. Underlaget er bra og med grønne frodige omgivelser er det bare å nyte.

 

Blå sti over Sotåsen øst for Langvann

 

Fra Smørhullet tar jeg Flyktningeruta (Timian) videre et stykke før jeg tar av fra denne og følger blå sti til løypekryss. Her svinger jeg til høyre mot Langvann, men straks etter, tar jeg stil til venstre. Stien som brukes under <<Terrengsykkelrittet i Østmarka 30 km>> er umerket og kalles gjerne for “Blåbærstien”. En lettløpt sti som følger åskammen langsmed Gudbrandsdalen. En herlig løype i flotte omgivelser og kanskje har jeg funnet enda en favorittløype.

 

Sykkelsti (Blåbærstien) – Østmarka

 

Stien krysser rød løype like ved Cuidrobakken og fortsetter så videre til den kommer innpå Plankeveien mellom Oslo og Enebakk like ved Ødegården.

 

Like ved Ødegården går Plankeveien mellom Oslo og Enebakk

 

Her i fra, tar jeg grusvei til Katismyr hvorfra jeg følger rød løype over myra til Katisa og deretter tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. En fin tur rundt Langvann med innslag av umerket sti som kan anbefales.

 

Ca 12,9 km

 

1:41

 

Se tur på Strava HER:

 

 #østmarka #oslomarka #sommerimarka #turimarka #mosjon #trening #trailrunning #turogtrening

 

Løypekryss ved Langvann

 

Sykkelsti (Blåbærstien) ved Cuidrobakken

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top