Østmarka; Sør-Elvåga – Eriksvann – Skullerud Idrettspark….

16 februar 2015. Fortsatt var det gode forhold i Østmarka og med varslet mildvær utover i uka, ble det til at jeg tok en tur på ski. Forholdene tilsvarte klister, men jeg valgte blanke ski da planen var å stake mest mulig.


Blindløypa – Haraløkka

Fra Haraløkka fulgte jeg en isete og hard løype til Bråten. Her skled jeg ut på isen og i spor uten snø, staket jeg over til Katisa og Katismyra. Her var løypene bedre og det gikk greit videre forbi Ødegården og Høyås til Gullsmeden. Ikke ofte jeg tar denne veien men løypa frem til Langvannsbekken er flott. Det går raskt videre og fra El-Paso, velger jeg å skøyte Sør-Elvåga på langs. Her var det tørrsnø i sporet og dårlig glid, men det gikk greit å skøyte på skaren. 


Eriksvann   (gml: foto)

Det ble mørkere og med påsatt hodelykt, fulgte jeg en kronglet løype til Eriksvann. Denne krysser jeg på langs og i hovedløypa mellom Skjeldbreia – Klokkerud, tar jeg til høyre. Sporene er bra hele veien og jeg nyter turen videre. Ved Smørhullet tar jeg til venstre for å fortsette mot Grønmo og Vannverket/ Skullerud. Jeg møtte nå en del som var på vei innover og foruten at hunder vimser i løypene uten lys, så var jeg også nær en kollisjon med en “gjeng” i mot som brukte begge sporene. Det er helt greit at man bruker begge sporene, men da må man følge bedre med, for dette var nære på.


Skullerud Idrettspark   (gml: foto)

Fra Skullerud Idrettsplass fulgte jeg løype til Hullet, Løkka og Rustadsaga, før jeg skled ut på Nøklevann. Her staker jeg over til Bråten og Haraløkka. En flott tur i marka der forholdene innenfor Nøklevann var gode.

Ca 23 km 

#østmarka #skitur #trening #vinter #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top