Østmarka; Østmarkrunden motsatt vei…

21 januar 2015. Så kom vinteren til Østmarka, og etter flere dager med snø, skulle det nå være gode forhold i marka. Jeg har siden sist “preppa” skiene og det var bare å legge på dagens festevoks. Med minus 1-2 grader og snø i luften, la jeg på 3 lag VR 50.

Jeg hadde ikke helt bestemt meg for hvor jeg ville gå, men innen jeg nådde Bråten ved Nøklevann, hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle ta Østmarkrunden motsatt vei. Jeg staket over isen bort til Rustadsaga og videre gjennom hestehagen til Hullet hvor jeg svingte til høyre. På vei ned mot Skraperud og Skullerud Idrettspark,hilste jeg på Bernt som kom motsatt vei.


Løkka – hestehagen   (gml: foto)

Fra Skullerudstua tok jeg løype 168 til Grønmo og løype 692 til Trollvann og Smørhullet. Forholdene var til tross for litt løse spor, veldig bra. Ved Smørhullet tok jeg til høyre for en tur- retur til Klokkerud, før jeg fortsatte mot Petersbråtan ved Nord-Elvåga. Det var nokså mange ute i sporene og de fleste hadde hodelykt og det var rene “lysløypa”  enkelte ganger, men fint for en med dårlig lys. Fra Petersbråtan tok jeg løype forbi Langvannsbekken, Høyås, Ødegården og videre over sletta til Katismyra. Her svinger jeg til høyre og sklir ned til Nøklevann ved Katisa. Staker over vannet til Bråten og så tilbake til Haraløkka. En fin kveldstur i marka.

Ca 19,4 km

#østmarka #skitur #mosjon #trening

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top