27 januar 2012 Østmarka – Skjeldbreia

27 januar

       

Fra Haraløkka i nykjørte spor og over isen til Katisa. Her var det trikkeskinner og disse fulgte jeg videre forbi Ødegården og Høyås til Petersbråtan. Tar til høyre mot Klokkerud og så til venstre mot Eriksvann og Skjeldbreia. Ved Eriksvann og Gml.Vintervei, stanset imidlertid trikkeskinnene.

 

Gml vintervei

 

På grunn av forhold med overvann og bløt myr, var det ikke preppet videre frem til Skjeldbreia med stor maskin. I opptråkkede spor forsøkte jeg å unngå de bløteste partiene som best jeg kunne.

 


fra Skjeldbreia mot Krokholveien

Vel fremme på Skjeldbreia tok jeg til høyre og staket over vannet til Krokholveien. Her var det flotte forhold og nykjørte spor. Det gikk raskt videre og i god fart passerte jeg speiderhytta og straks etter var jeg ved Franskeplassen.

 


Speiderhytta i Krokholveien

 

Tar til høyre mot Sandbakken og videre til Klokkerud og Smørhullet. Tar så løypa opp til Langvann. Her velger jeg å holde sporet til venstre over vannet, og så igjennom Gudbrandsdalen og ned til Ødegårsletta. Løypa som var scooterkjørt var litt kronglete, men ellers en flott naturløype jeg tidligere ikke har tatt.

 

Sklir ned til Katisa og ut på Nøklevann. Her møter jeg mange som er på vei innover i marka og etter å ha hilst på Olav K, er jeg tilbake på Haraløkka. En flott tur i Østmarka der forholdene nå er gode.

 

Ca 27,2 km

2 t 18 min

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top