Østmarka; fra slippers til joggesko på snødekte stier, Haraløkka – Langvann – t/r….

2 desember 2019. Skulle møte Einar på Haraløkka for felles tur i marka. Det har kommet litt snø, men ikke tilstrekkelig nok til skitur og derfor skulle det bli en tur med joggesko. Og siden kneet nå er bedre skulle vi løpe rolig tur/retur Haraløkka – Langvann.

 

Etter en herlig uke på Playa De Las Americas (Tenerife) med hele familien hvor formålet først og fremst var ferie – hadde jeg foruten daglige turer på promenaden startet en slags opptrening av kneet i trimrommet på hotellet. Og selvsagt skulle jeg lufte TS-trøya. Nåja, lufte og lufte –  jeg trente jo innendørs, men trøya, hadde jeg på.

 

Promenaden mellom Playa De Las Americas og Los Christianos
På Sunprime Coral Suites & Spa var trimrommet godt utstyrt med diverse apparater.

 

 

 

 

 

Det ble løping hver dag på mølle i variert tempo med gradvis økning fra 3 km på første økt til 6 km på den siste. I tillegg rodde jeg 2000 m på romaskin før jeg avsluttet med knebøy. Mulig kan varmen ha spilt en rolle, men kneet har vært bra uten særlig vondter. Jeg gledet meg derfor til en løpetur i marka.

 

 

 

 

 

 

Einar kom som avtalt og straks etter satte vi avsted på brøytet vei mot Rustadsaga, Trekanten og Ødegården. Herfra skulle vi fortsette innover Gudbrandsdalen et stykke før vi etter Cuidrobakken fulgte Blåbærsteien videre. På snødekte stier med god demping nyter vi turen videre mot Langvann og Øgårdsmosen…..se bilder;

 

I Gudbrandsdalen mot Cuidrobakken

 

 

Blåbærstien – Østmarka

 

Langvann sett fra vest mot nord

 

Øgårdsmosen – Østmarka

 

Skogsvei mellom Høyås og Elvåga – Østmarka

 

Nøklevannsbakken ved Rustadsaga/Nøklevann – Østmarka

 

Fra Ødegården tar vi samme vei tilbake til Haraløkka som vi kom. Jeg har hele tiden vært nøye med nedsettet av benet og så langt alt vel – ingen problemer. Vi takker for turen og deretter løper jeg den siste biten hjem. Herlig med tur i marka igjen 🙂

Ca 10,2 km

1:26

Se tur på Strava

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top