Landevei, Skui og Stovivannet

11 juni 2014. Trim i arb.tiden. Var alene denne gangen og planen var å se Stovivannet i Vestmarka. Fra Sandvika fulgte jeg Sandvikselva og Skuiveien til Skui Idrettspark. Anlegget her er flott og det var skoleungdom i aktivitet rundt om på plassen.


Skui Idrettspark


Den lille bakken i Skui

Jeg fant så frem til en lysløype oppe i skrenten bak den lille hoppbakken her i Skui. Den var nokså bratt i starten, men bedre etter å ha krysset Gml. Jarenveien. Her var både terreng og underlag flott, og det var bare å nyte turen videre mot vannet. Etter å ha krysset nok en vei, valgte jeg sti i utkanten av et jorde.


Stovivannet
 


Stovivannet sett fra nordvest

Straks etter var jeg fremme ved Stovivannet. Her gikk jeg så ut på en flytebrygge og fikk tatt noen bilder. Deretter fulgte jeg sti videre langs vannet og frem til en vei som jeg følger forbi en gård, før det igjen bærer videre på sti. Stien som går igjennom et skogholdt på ca 1 km, ender i Butterudveien.  Jeg krysser veien og fortsetter så videre på turvei som jeg kjenner fra en tidligere tur, se Stovivannet og Butterud gård.


forbi en gård og så inn i skogen på sti mot Butterudveien

Følger turveien som sist, ned til Kirkerudbakken og Skuiveien og jammen ligger det fortsatt en flekk med snø midt i bakken. Fra Kirkerud, tar jeg Skuiveien og gangvei langs Sandvikselva, tilbake til Skattens hus. Til tross for at det var svært varmt, ble dette en fin tur og artig var det å se Stovivannet.

 

Ca  15,1  km

1:26

#vestmarka #mosjon #løp #tur #stovivannet

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top