Sognsvann rundt (SRM)

Sognsvann Rundt Medsols (SRM). NK og jeg reiste rett fra jobb til Sognsvann for å starte i SRM. NK har deltatt flere ganger tidligere i år, men jeg skulle være med for min aller første gang. Vi var ute i god tid og etter å ha fått registrert det nødvendige fikk jeg en tidbrikke, og så tok vi en runde for oppvarming.


SRM 16.10.2013
 

Vi var enige om at vi skulle løpe 2 runder og at den andre runden skulle gå fortere enn den første. En runde er på 3,25 km og det er en rimelig flat løype, men mange svinger. 


NK i oppvarmingsrunden

For meg selv, tenkte jeg at 2 x 16 min ville gi en ok sluttid. Det nærmet seg start og Klokken 18.00 gikk starten for første pulje. De neste tre puljene startet fortløpende men med ca 8-10 sek mellom hver pulje.  NK og jeg startet i pulje 3. Her var det ikke så mange og det gikk greit fra start. Vi fant et passende tempo og med NK foran som fartsholder, var det bare å henge på. Vi passerte noen løpere underveis og det føltes bra.


Sognsvann i høstfarger

Jeg visste jo at NK kunne finne på å øke farten betydelig og da fikk jeg heller henge på som best jeg kunne. Ved passering første runde viste tiden 15:56 og ut på den siste runden, gikk det å øke farten noe. Vi passerte en som hadde ligget noe foran på første runden og det gikk fortsatt greit. NK økte farten ytterligere og fikk en liten luke men jeg var straks etter og tettet denne. Slik fortsatte vi delvis rundt vannet. I siste bakke om man kan kalle den for det, forsøkte jeg å ta meg forbi, men da svarte han enkelt opp og i mål skilte det 2 sekunder. 

Med tidene 30:44 og 30:46 var spesielt jeg, godt fornøyd med gjennomført løp og med NK`s jobb som hare,hehe.

Siste runden gikk på 14:50 og med en neg. splitt på 1:06, var vi fornøyd begge to.

Dette var moro og jeg kommer helt sikkert tilbake neste år.

           Ca 9,8 km

#srm #sognsvannrundt #nordmarka #løp #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top