10 oktober 2013 Sandvika – Haraløkka


Trim i arb.tiden. Fra Skattens hus i Sandvika og langs Engervannet til Engertunet. Det har regnet i hele formiddag men opphold nå fra ca kl 13.30. Det var fortsatt surt og kaldt, men greit. Jeg passerer Blommenholm skole og tar så Gml.Drammensvei videre til Stabekk og så Nyveien til Marstrandveien. Det var nokså kuppert på denne siden av jernbanesporene men ok med variasjon. Finner frem til Nordraaksvei som jeg følger videre til Lysaker.


lysakerelva (gml foto)

Her i fra og videre tar jeg gang-og sykkelvei langs Drammensveien, forbi Skøyen og Frognestranda frem til Rådhusplassen. Det var nokså surt på dette strekke langs Frognerstranda da vinden kom midt i mot. Jeg valgte å fortsette opp Rådhusgata og viderere forbi Operaen, Minneparken og Gamle Oslo.


St.Halvardsgate (gml foto)

Tar Enebakkveien ned til Kværner, så turvei inn Svartdalsparken, langs Alna-elva som nå var stor, og opp til Bryn og Høyenhall.



Alna-Elva (gml. foto)

Passerer Brynsenteret, så Granhekkveien videre til Østensjøvannet og Østensjøveien. Går opp bakken til Skøyenåsen skole. Tar en turvei på baksiden av Oppsal sykehjem til Oppsal, så Østmarkveien Velger Olav Nygårdvei opp til Haraløkka hvor jeg også avslutter med et stigningsløp. Det var litt surt og kaldt, men det regnet ikke. En fin tur.

 

Ca 23,6 km

 

2 t 18 min


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top