Bøler IF Friidrett – klubbmesterskap

Bøler IF Friidrett – Klubbmesterskap 2013.

Så var det klart for årets klubbmesterskap i terrengløp som skulle gå i Blindløypa mellom Haraløkka og Nøklevann. Løypa som er 1700 m skulle for alle som var født 1998 og tidligere løpes 2 ganger og 1 gang for de yngste.

Jeg møtte frem i god tid og etter å ha fått snartnummer av Arnfinn, tok Jon og jeg en runde for oppvarming. Forholdene var gode og temperaturen helt grei, men med en høy luftfoktigehet ble det nokså klamt.

Det nærmet seg start kl 18.30 og jeg stilte meg opp bak i feltet sammen med Erik. Planen min var å løpe en jevn første runde og så prøve å øke farten den neste. Vi var i alt 19 stk til start og 3 stk skulle løpe en runde.


straks klart for start (foto: Per I.Østmoen)

Så gikk startskuddet og vi var igang. Erik og jeg tok det rolig og ble liggende sist i feltet. Farten var for høy til å prate og med Katarina og Stine 20-30 m foran, passerte vi første runde. Ut på den neste runden merket jeg at Erik slet mer enn meg, og jeg satte farten noe opp og nærmet meg jentene som lå litt foran. Omtrendt midtveis var vi samlet og før nest siste bakke, passerte jeg Stine. Katarina og jeg kom sammen inn i den siste bakken ved Sørli og vi forsøkte begge å rykke. Vi fulgte hverandre nesten helt opp, men litt føre bommen klarte jeg å øke ytterligere og fikk det nødvendige forspranget som jeg holdt inn til mål. Godt fornøyd med egen avslutning , registrete registrte jeg at tiden i mål ble 17.14.


Etter løpet takket vi hverandre og stilte oss opp for et lagbilde som ble knipset av Per Inge 

Da Erik kunne fortelle at vi passerte 1`ste runde på 8.45, innebar dette at jeg med 17.14 i mål, hadde en negativ splitt på 16 sek. Jeg gratulerte meg selv og var godt fornøyd med gjennomført løp.

Gratulerer til alle som vant sine klasser.

Se resultater:

http://www.bif-friidrett.no/index.php/news/704/58/Klubbmesterskap-terrenglop 

Ca 5,1 km

#løp #mosjon #østmarka #oslomarka #blindløypa

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top