Ulsrudvannet rundt (UVR)

23 mai

UVR 2013 – 1 løp. Så var det igjen klart for Ulsruvann rundt. En treningskarusell i vårt nærmiljø til Østmarka med start og mål på grusveien mellom Haraløkka og Østmarksetra. Løpet som er åpent for alle, er i tillegg også gratis.

 


        Løypekart UVR –  2950 m

           

Jeg var tidlig ute med å hente startnummer og så straks at det her ville komme til å bli mange startende i dag, kanskje ble det også deltakerrekord?

Det ble i god tid før start informert om at det var et stort antall deltakere (ny rekord 98 stk), og at det ville bli start i 2 puljer. kl 18.00 for herrer og kl 18.05 for damer.

Klokken nærmet seg start og jeg stilte meg opp litt bak i feltet. Ønsket gamle kjente lykke til og godt tur. Været var nå ok, og det så faktisk ut som at YR skulle få rett da det var spådd opphold med gløtt av sol fra kl 18.

 
UVR – 1 løp (gml.bilde)

Mine ambisjoner for UVR, er å komme under 15 min (pers 15.13) men med dagens forhold ville dette bli vanskelig og det gjaldt å komme seg rundt uten uhell av noen slag. Klokken 18 gikk starten og vi satte avsted. Leif Trøhaugen var raskt ute og tidlig i front, noe han også var helt til mål. Jeg ble som vanlig hengende noe etter fra start, men fant en bra rytme og tok noen igjen da vi begynte på bakken opp røysa. Det var stort strekk i feltet og jeg fikk heng på to yngre løpere. Vi holdt følge lenge og tempoet varierte på den måten at når disse to slakket noe av så ville jeg forbi, men da svarte de ved å øke farten igjen…og slik holdt vi på til den ene av disse to brått begynte å gå. Jeg og han andre (Vetle) fortsatte slik et stykke og da stien delte seg ca 200-300 m før mål, så jeg mitt snitt til å passere. Jeg fikk en luke og denne holdt jeg inn til mål. Synes jeg hadde en god avslutning der jeg også passerte Jon Harald rett føre mål. Tross stedvis vanskelige forhold med sleipe steiner og gjørme, var jeg fornøyd med eget løp på tiden 15.47.

Leif Trøhaugen – Bøler IF Friidrett ble vinner av løpet på tiden 10.27 mens Ina Høie – Bøler IF Friidrett var raskeste dame/jente på tiden 12.32.

Se link for resultater m.m.

http://www.bif-friidrett.no/index.php/news/634/58/Rekorddeltagelse-i-arets-forste-Ulsrudvann-rundt

Video finner du her: http://www.youtube.com/watch?v=yeLyKI_7nHk

se omtale her:   http://www.sportsmanden.no/archives/4448

 

Ca 7,5 km

1 t

#uvr #østmarka #oslomarka #løp #mosjon

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top