1 juli 2013 Østmarka – Lauvtjern


Fra Haraløkka-grusbanen på sti til Ulsrud og grusvei videre til Nøklevann og Lutvangen. Blå sti til Kroktjern og frem til Haukåsveien. Tar så denne opp til Haukåsen (Branntårnet). Går rundt tårnet og finner blå sti videre mot speiderhytta på Ulvenseter og Lauvtjern. Underlaget er forholdsvis greit, men vått enkelte steder.


Lauvtjern sett fra nord 
 

Etter å ha tatt noen bilder av dette flotte vannet, fortsetter jeg på sti igjennom en liten urskog før det bærer nedover mot Lut og Lutvann.

Følger så en sti over Fageråsen langs Lutvann på vest siden til stikryss. Tar til høyre her og er straks ute på grusveien fra Haugerud. Jeg tar til venstre og ved Appelsinhaugen tar jeg et drag over toppen og litt videre. I neste kryss holder jeg til høyre og følger veien videre mot Trasop men tar til venstre etter bom mot Bjartbakken og Unnarennet. Her krysser jeg Generalen, finner så frem til rett postkasse der Hermann etter avtale har lagt igjen en trøye jeg skulle hente. Han var nok selv ute og “diltet”, da det nå var lagt ut poster for ny perriode i Østmarka.

Jeg fulgte Generalen ned til rundkjøring og tok et langt drag opp langs Østmarkveien til bom ved Ulsrud. Tar så til høyre og følger sti ned til grusbanen og Haraløkka. Avslutter med stigningsløp siste 200-250 m.

En flott tur i marka der jeg hadde vært innom flere vann som, Ulsrud – Nøklevann – Kroktjern – Lauvtjern og Lutvann.

 

Ca 13 km

1 t 40 min

 

 

Ca 505,4 km

flere bilder fra samme tur:


Kroktjern


Spederhytta på Ulvenseter


Lauvtjern sett fra sør


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top