17 juni 2013 Østmarka – Dølerud og Godlia

17 juni

Fra Haraløkka til Rustadsaga og blå sti videre mot Fjellstad via lysløype. Klyver opp langs Fjellstadbakken, blå sti over Skullerudåsen og frem til Rundvann. Passerer på nedsiden av Østmatkkpl og følger veien videre ned til veikryss ved Trollvann. Det var fine forhold og stiene hadde tørket opp. Tok til høyre i krysset og så til venstre på blå sti etter ca 200 m. Denne følger jeg videre til Dølerud og Godlia. 


Dølerud


Gjennom grinda og ut på grusvei ved Godlia



Godlia

Etter ca 200 ? 300 m langs Dølerudveien, svinger jeg til høyre opp en bratt bakke mot noen boliger på toppen. Her stopper veien og jeg leter etter sti videre. Etter å ha krysset noe frem og tilbake over Gjersrudleiken, hvor det også er tydelige merker etter elg, finner jeg en umerket sti som går i den retning jeg skulle. Jeg tar denne videre og passerer noen kampesteiner som danner en slags grotte, før jeg ender opp på grusveien ved Langbråtan.


Grotte/hule ved Gjersrudleien 

Her tar jeg til venstre mot Grønmo og videre til Vannverket. Ned brattbakken, over bekken, forbi start bua og så grusvei til Skraperud. Hilser på Gunnar som kommer motsatt vei. Ved Skraperud tar jeg til venstre mot Skullerud skole. Går opp skolebakken, forbi Nøklevann skole og så langs Bølerlia tilbake til Haraløkka.

 

Ca 15,4 km

 

 

1 t 53 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top