2 januar 2013 Østmarkrunden

2 januar

Med joggesko, pigger og staver fra Haraløkka til Høyås via Rustadsaga og Ødegården. Det var så langt kun is og ikke mulig å gå på ski. Fra Høyås og videre mot Langbakken var det et parti på ca 400-500 m med skispor, men så var det slutt. Fra Petersbråtan fulgte jeg løypa til Smørhullet. Underlaget var hardt nok, så det gikk greit.

 


Fra Peters, over myra til Smørhullet

 

Fra Smørhullet tar jeg løype videre mot Trollvann. Med mye overvann på myra mellom Smørhullet og Langvann, ble det ikke lett å ta seg over denne. Forsøkte å komme rundt men plumpet i den løse snøen, og våt på beina måtte jeg over isen.

 


Myra mellom Smørhullet og Langvann

 

Det knaket og spraket i isen, men over kom jeg uten flere uhell og fortsatte så mot Trollvann og Grønmo.

 


Sølvdobla

 


Grønmo

 

Fra Grønmo til renseanlegget gikk det greit tross is hele veien. Tok brattbakken ned, over brua og fram til Startbua. Her var det preppet med stor maskin på kunstsnø og det var kanonføre. Tok til venstre ved Skraperud, opp skolebakken og så langs Bølerlia til Haraløkka. En flott tur i marka der jeg hadde fulgt samme trasse som Østmarkrunden. La oss håpe at det kommer mer snø, slik at denne kan bli arrangert tidlig i februar.

 

Ca 17,5 km

1 t 41 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top