Nøklevann rundt 2011

8 oktober

          Nøklevann rundt 2011 (NVR)

      

Nøklevann rundt ble arrangert for 30 gang under meget gode  forhold og med ny deltakerrekord. Flere enn 600 stk hadde funnet veien til Haraløkka denne flotte lørdagen  i oktober. Været var ok, men litt sur vind.

 


En time eller to før start

 

Jeg var nede på løkka litt føre kl 12 og hentet startnummer og tuslet litt rundt før jeg gikk hjem for å skifte. Det var litt sur vind nede på sletta men jeg valgte kort allikevel. Litt føre kl 13 kom kollega NK fra Sætre i Hurum. Han skulle delta for første gang i NVR og jeg forklarte så godt jeg kunne om hvordan løypa var. Vi tok oss en rolig runde i blindløypa, hilste på Svenn Nordin med kone og hund før vi var tilbake på løkka. Vi kvittet oss med yttertøy og var klare for løp. Målet mitt denne gangen var å løpe helle runden i ett, og så får tiden bli som den blir. Vi stilte oss opp for start, ønsket hverandre god tur og lykke til. Så smalt startskuddet, og vi var i gang.

 


Så gikk starten. Nr 316 Eirik Gramstad  SK Vidar, vinner løpet på ny løyperekord 31.18 mens Jessica Gunnarsson vinner dameklassen på 38.20.

 

Jeg hadde til hensikt å ta det rolig til Sarabråten var passert og så fikk vi kjenne hvordan det gikk. Underveis til Sarabråten og frem til ca 4-5 km hadde jeg følge med en kar jeg kjente fra flere deltakelser i UVR, og vi hjalp hverandre som best vi kunne. Jeg foran når det gikk oppover og han foran når det gikk nedover. Etter drikkestasjonen på ca 5 km følte jeg meg nokså pigg og det gikk å øke farten noe og det gikk greit opp bakken og ned forbi varmestua på Fjellstad. Jeg ventet hele tiden at han jeg hadde hatt følge med skulle ta meg igjen nedover, men jeg så ikke noe til ham.

 

Ved hullet svingte løypa til høyre og det gikk oppover forbi hestehagen og her passerte jeg flere løpere og det gikk nokså greit. Ned bakken forbi Rustadsaga forberete jeg meg på `mørdarbakken` som jeg kjente godt fra før, og med alle de som heiet både kjente og ukjente gikk det nokså greit å ta seg opp over toppen ( 2 min 10 sek).

 

Vel over toppen og i bakken ned mot Skredderløkka fikk jeg øye på en jeg kjente som lå ca 20-30 m foran og henne skulle jeg forsøke å ta igjen. Ca 200 m igjen til mål fikk hun beskjed (av hennes samboer) om at jeg var rett bak og hun økte farten. Jeg ga meg ikke og klarte akkurat å passere henne idet vi nådde mål. Vi takket hverandre for fighten og for flott gjennomført løp. Jeg kikket på klokka som viste 51.09 og det var ny pers med nesten ett helt minutt. Jeg var kjempefornøyd og fikk en flott medalje som bevis på fullført løp. NK som hadde ca 4 min bedre tid, var også svært fornøyd.  Han var overrasket over hvor krevende denne løypa var, men gleder seg uansett til neste gang.

 

Dette var en flott dag i Østmarka og mange takk til Bøler IF som arrangerte.

 


Før eller etter start?.nåja, flott var det.

 

Ca 9,7 km

 

51:09

 

#nvr #nøklevannrundt #østmarka #mosjon #løp

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top