Nordmarkstravern 2010

Nordmarkstraver’n 2010

Jeg var tidlig på plass da jeg parkerte bilen på Sognsvann litt føre kl 08.00 og ble med første buss som gikk 10 min senere. Ca kl 09.00 var vi fremme på Stryken og jeg gikk av sted over elva og frem til sekreteriatet og fikk hentet tidbrikken (nr 51) som registerer anvendt tid.

 


En vakker morgen ved Harestua- vannet

 

Det var lenge til start og sammen med andre satte jeg meg langs veien og nøt solen der den kom frem over tretoppene. Spiste noe mat, skravlet litt med Leif , en av karene fra Team Paulsen – Rustad IL, samt noen andre.

 


Her sitter vi langs veien og venter på start.

 

Tiden gikk fort og snart var det klart for start. Startfeltet var inndelt i soner etter forventet tid i mål. Jeg stilte meg opp ved et skilt som det stod 3 t på og hadde gode forhåpninger om en bra tur til Sognsvann og kansje med noe bedere tid enn i fjor.

 

Kl 11.00 gikk starten og rekken satte seg i bevegelse. Jeg valgte å ta det rolig fra start og følte at dette kunne bli en bra tur. Etter 7 km på skogsvei og grus, kom vi frem til første drikkestasjon. So fare so good. Nå fortsatte løypa på sti og vi passerte Elvann, Langvann og frem til matstasjonen på 9,5 km ved Trehørningen. Her ble det kjeks og bananer samt drikke. Løypa forsatte så videre forbi Trehørningen og ut på grusvei som vi fulgte forbi Gørja hytta og nok en drikkestasjon.

 

Vi forlot grusveien og tok fatt på stigningen opp og over Gørjahøgda som var løypas høyeste punkt. Det gikk greit å ta seg opp, og på toppen som lå på 15 km, viste klokka 1 t 42 min., noe som var ca 3 min bedre enn i fjor. Været kunne ikke blitt bedre med klar, skarp høstluft og likevel noe av sommerens lunhet der sola tok tak. Stiene var delvis våte etter kraftig regnvær forrige helg, men svaberga var tørre, og løpsforholda må kunne kalles for gode. Etter ca1 km utfor på sleipt underlag  var det godt å komme ut på grusvei igjen. Denne fulgte vi frem mot neste drikkestasjon ved Rottungen. Kjente at det nå var nær krampe i leggene og måtte derfor ta det rolig. Så lenge det gikk oppover gikk det greit men verre å løpe flatt og nedover.

 

Fra Rottungen gikk løypa videre på sti og i terrenget merket jeg ikke noe til krampe og det fungerte bra. Kom meg greit over Kamphaugåsen og videre der stien nå gikk nedover mot Skjærsjøen og ny drikkestasjon.

 

Fra Skjærsjøen fortsatte vi på sti langs elva et stykke og passerte Nordseter med 5,5 km igjen til mål. Litt etter dukket siste matstasjon opp og nå var det bare resten igjen. Tok en titt på klokka som viste 2 t 50 min.

 

                                                        


Etter ca 25 km passerer vi Nordseter….og like blid.

 

Vi forlot elva og fortsatte på grus videre mot Sognsvann. I den noe kupperte løypa hadde jeg krampetendenser og tok det veldig rolig……tror ikke jeg hadde så mye mer å gi heller, men men jeg synes det gikk bedre enn i fjor. Siste biten over sletta ved fotballbanen og på gangvei gikk greit, og så bar det i mål ved Kringsjå skole. Sliten men fornøyd med gjennomført løp, registrerer jeg at tiden i mål ble på 3 t 22 min, noe som er 6 min bedre enn i fjor. Fikk en flott t-shorte med Nordmarkstraveren foran og løypekart bak som bevis på fullført løp.

 

Ca30 km, 3 t 22 min

 

#nordmarkstravern #nordmarka #oslomarka #mosjon #turogtrening

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top