Østmarka; Nord-Elvåga rundt….

17 juni 2009. Fra Haraløkka gjennom skogen på sti ved Sørli gård og frem til lysløypa ved korketrekkeren. Fortsetter videre forbi Sarabråten og innover til Mariholtet. På den varme grusen møtte jeg hoggorm ved 3 tilfeller der den lå og solte seg før kvelden. Passerer over demningen og tar til høyre i neste kryss utover Elvågaveien til Deledalen. Her på skogsveien er det  flott å løpe og med fuglekvitter og raslelyder fra skogen, er det bare å nyte turen videre. I siste svingen føre Deledalen dukker følgende opp til minne om hva som hente her under krigen.

 

 

 
Milorgavsnitt 13100 1945 ? ved Deledalen

 

Fra Deledalen tar jeg meg ned skråningen mot Nord-Elvåga og krysser over bekken i Deledalen mot Nordre Skytten.

 


Over bekken mot Nordre Skytten

 

Velger sti for høy vann og klyver over noen fjellskrenter før jeg kommer ned langs vannet igjen og frem til Skytten. Over brua mellom Nord-Elvåga og Sør-Elvåga forbi Petersbråtan og opp langbakken til Høyås. Her følger jeg grusvei videre forbi Ødegården, Rustadsaga og tilbake til Haraløkka.

 

Ca 16 km, 1 t 56 min.

 

#østmarka #oslomarka #mosjon #friluftsliv #trening

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top