Stolpejakt på kjente og ukjente steder …

6 juli 2022. Trim i arb.tiden og gøy med Stolpejakten litt rundt omkring.

Fra SBC-bygget i Sandvika tok jeg Industriveien til Bjørnegårdsvingen og videre langs Sandvikselva til Vøyenenga. Her tar jeg flere stolper før jeg fra Ringvoll tar Ringeriksveien videre til Nybrua.

 

 

Her krysser jeg Isielva før jeg setter kursen mot Rykkinn og flere stolper. Jeg går og løper (gågger) langs Økriveien og planen var å ta en runde på Rykkinn for flere stolper, men da jeg finner første stolpe ser jeg at det ikke er strøm på mobilen. Det var da som bare tenkte jeg, men jeg kunne nok bare droppe og forsøke å memorere disse. Å huske en stolpe er nok en for mye (haha).

 

 

Jeg følger Økriveien til Bryn kirke og deretter Gamle Lommedalsvei et stykke. Underveis ser jeg flere stolper, men det får heller bli en annen gang. Jeg krysser Lomma og tar så Johs Haugeruds vei, Rudsletta, Olav Ingstads vei og Løxaveien til Sandvikselva før jeg tar samme vei tilbake langs elva som jeg kom.

Ca 13,4 km

1:23

Se tur på Strava HER:

 

 

 

 

 

 

8 juli 2022. Ny tur og nye stolper, men denne gangen på gamle kjente trakter.

Fra Haraløkka satte jeg kursen mot Turtberg, Trasopp og Godliaskogen hvor det skulle være flere stolper rundt omkring. Det er gøy med stolper på kjente områder tenkte jeg mens jeg navigerte fra den ene til den andre.

 

 

 

Jeg forlater Godliaskogen og tar Kranveien til Filerveien og ny stolpe før jeg løper bort til Oppsal kirke. Her surrer jeg litt frem og tilbake, men en godt gjemt stolpe fant jeg til slutt.

 

 

 

Jeg tar deretter Solbergliveien nedover til Godliaveien og Damfaret før jeg Krysser Haakon Tveters vei og finner neste stolpe ved Skøyenåsen. De neste to stolpene ligger på østsiden av Østensjøvannet mens den siste jeg tar på denne turen ligger i bakken opp til Skøyenåsen skole.

 

 

 

 

 

Godt fornøyd med dagens fangst (15 stolper) løper jeg tilbake til Haraløkka via Oppsalveien, Aagots vei, Østbyfaret og Olav Nygards veg.

Ca 11,6 km

1:40

Se tur på Strava HER:

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

2 thoughts on “Stolpejakt på kjente og ukjente steder …

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top