Slitusprinten 2021 – rapport fra de bakre rekker…..

Slitusprinten 2021.

Geir Arne, Roar og Marius har på vegne av Slitu IF annonsert «Slitusprinten» som en rask løype i området rundt Morenen kjøpesenter. Og i hele høst, har vi som liker Slitusprinten på egen FB-side, fått detaljer om løypa, meter for meter. Løypa som er 10 km (2 x 5 km) skal være både rask og lettløpt og med gode muligheter for ny PB. For min del så ville jeg være fornøyd om jeg kom under 55 min. Det vil i så fall bli ny alders rekord etter fylte 60 år.

Jeg gledet meg stort der jeg satt i bilen på vei til Slitu og Morenen kjøpesenter i Indre Østfold. Været kunne selvsagt ha vært litt bedre, men det skulle vise seg å ikke legge noen demper på opplevelsen. Herlig.

At løypa var rask beviste Marius til gangs da han løp under 34 min. for første gang. Gratulerer.

Jeg ankom kjøpesenteret i god tid og finner en grei parkering i nærheten av start- og mål. Straks etter å ha hentet startnummer treffer jeg flere kjente. Vi var 12 stk. fra Team Sportsmanden som skulle delta i den aller første utgaven av Slitusprinten.

 

Klar for første utgave av Slitusprinten. Foto: Frode Monsen/Sportsmanden.no

 

Frode, Harald og jeg snakker litt om det nye løpet og om hvilke forventninger vi har osv., men Frode, som har vært uheldig og skadet hånden, hadde fått løpsforbud. Synd for ham, men som motivator og fotograf under selve løpet, gjorde han en bra jobb. Mange takk.

 

Team Sportsmanden hadde 12 stk påmeldt til Slitusprinten. Her er 3 ivrige og glade mosjonister som gleder seg til løp. Fra venstre; Merete, Hans-Jørgen og An-Magritt

Tiden før start går fort, men jeg rekker å nyte den gode atmosfæren, ta noen bilder samt litt oppvarming før vi stilte oss opp bak startstreken til den første utgaven av Slitusprinten.

 

Klar for start i Slitusprinten 2021.

Jeg stilte meg opp et stykke bak i feltet og var klar for start. Forventningene var å ha en så fin tur som mulig og ikke minst fullføre på best mulig måte.

Klar ferdig gå var det noen som sa og så var løpet i gang. Først sakte og så fortere etter som at feltet strakte seg ut. Det var litt regn og vind, men ingen problem underveis. Jeg hang med litt bak Agnes som løp passe fort fra start, men etter ca 2-3 km økte jeg farten og passerte henne. Vel vitende om at hun ville komme tilbake senere, men jeg var fornøyd med tingenes tilstand. Bare å nyte tenkte jeg mens jeg vinket til tilskuere langs løypa som heiet ivrig med flagg og greier. Herlig.

 

5 km og halvveis i løpet. Foto: Arrangør

 

Første runde fullført tenkte jeg da vi passerte 5 km. Frode dukket opp med kamera og det var bare å smile så godt en kunne mens han ropte noen velvalgte ord. Vi løper nokså spredt, men jeg forsøker hele veien å ta innpå de like foran. Og noen tar jeg igjen, men akkurat som jeg tenkte så dukket Agnes opp i det vi passerte 7 km. Jeg forsøkte å henge på, men kjente raskt at det ikke var noen sjakktrekk. Sakte, men sikkert, så jeg henne sige ifra. Med ca.1 km igjen til mål kom Roar motsatt vei og ropte noen oppmuntrende ord. Og jammen tror jeg det virket. Jeg økte farten og passerte en like før vi svingte inn mot mål der jeg avsluttet så fort jeg kunne. Herlig tenkte jeg i det jeg suste (haha) i mål.

 

Fullført Slitusprinten 2021. Foto: Arrangør

 

Godt fornøyd med fullført løp og ny pers med over 3 minutter, takker jeg for meg og setter kursen hjem. Men først måtte nyte god stemning og skravle litt med kjente. Vi var alle enige om at dette var en suksess og at vi skal komme tilbake til neste år.

Ca 10 km

52:36

For resultater m.m., se Sportsmanden.

Flere bilder fra Slitusprinten følger;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top