Run4life NyttårsLøftet 2021

4 januar 2021. Run4life NyttårsLøftet 2021 (1.jan-31.jan). Mitt mål for januar er 100 km++, men det primære målet for 2021 er å sett ny rekord i antall løpte km på ett år. I 2016 satte jeg nåværende rekord da jeg løp 1396,2 km. Denne skal det være mulig å forbedre så sant alt funger som det skal. Lykke til Mattis!!

 

Haraløkka (Gml: foto)

Årets første løpetur og dermed starten på NyttårsLøftet skulle bli en tur i <<Favorittrunden>> som er på ca 13,5 km. Og med årets siste tur i 2020 friskt i minne, var det ikke vanskelig å velge landevei denne gangen.

Fra Haraløkka følger jeg Bølerlia og Utmarksveien til Bøler senter hvorfra jeg følger Generalen videre forbi Bogerud til Skullerud. Jeg løper uten pigger, men det var inte problem da det stort sett var bar asfalt hele veien. Jeg fortsetter langs Skullerudveien til Abildsø og deretter langs Enebakkveien.

 

Ryenkrysset foran til venstre. Mot høyre fra krysset går Ringveien og parrarelt med denne går truikkesporet til lambertseterbanen. Manglerudhjemmet sykehjem til høyre for krysset. Boligblokker i Plogveien og Emil Korsmos vei bak. Villabebyggelse på Høyenhall i bakgrunnen – 1962. (oslobilder.no)

 

En del av runden er enten inn Plogveien til Mangelrud og rundt til Ryen eller Enebakkveien til Ryen og Plogveien rundt motsatt vei. Nåja, like langt blir det lell. Mens jeg følger Enebakkveien tenker etter hvilke vei jeg tok sist og siden det da var inn Plogveien valgte jeg å fortsette langs Enebakkveien til Ryen.

Herfra følger jeg gangvei et stykke før jeg tar inn Plogveien og videre rundt tilbake til Enebakkveien via Manglerud. En runde som er ca 3 km og passe kupert. Fra Plogveien tar jeg Enebakkveien tilbake til Abildsø og delvis videre samme vei som jeg kom til Rustadsaga.

 

Skolebakken fra Rustadsaga til Nøklevann skole.

Her svinger jeg til høyre og straks etter går jeg opp “skolebakken”. Jeg hilser på flere av Rustad ILs veteraner som går/løper skigang. Ikke lett å kjenne igjen alle sammen, men Jan og Gunnar kjente jeg igjen. Alltid trivelig å møte disse karene.

Jeg løper forbi Nøklevann skole og videre langs Bølerlia et stykke før jeg tar inn portalen til Haraløkka BL og hjem. En flott runde som er blitt en av mine favoritter.

 

Portalen inn til Haraløkka BL.

Ca 14,4 km

1:29

Se tur på Strava HER:

 

Nissen i Østensjøveien

Senere i løpet av uke 1 er det blitt to morgenturer som går fra- og til Haraløkka via Skøyenåsen og Østensjøvannet. Se vedlagte turer på Strava HER og HER.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top