Østmarka; Snøløping i puddersnø på Slettfjellet ….

11 desember 2023. Ettersom at Kong vinter enda en gang er på visitt og har bidratt med litt påfyll av snø i Østmarka (10-25 cm) måtte jeg en tur ut i marka. Og til tross for at det flere steder var mulig å gå på ski valgte jeg joggesko. Mest fordi jeg synes det gøy med snøjogging på sti i puddersnø.

Fra Haraløkka tok jeg brøytet vei til Rustadsaga, Trekanten og Øgården. Deretter følger jeg skogsvei (anleggsveien) videre opp til Høyås. Møtte en ATW som pakket snø med matte. Litt for lite snø til sporsetting, men bare å håpe at det kommer mer snø.

 

Sti- og løypekryss på Høyås.

Som det fremgår av bilder er det fin løssnø (puddersnø) hele veien over Slettfjellet fra Høyås til Hestehullet. Stien som er en av mine favoritter er forholdsvis lettløpt og det er bare å nyte. Se bilder …

 

 

 

 

 

 

 

Ved Hestehullet kommer man innpå lysløypa som til høyre går til Mariholtet og til venstre mot Sleppa og Nøklevann.

Vel over Slettfjellet og frem til Hestehullet uten uhell. Kan være litt skummelt når man ikke er kjent på sti, men er man forsiktig så går det greit. Fra Hestehullet tar jeg lysløypa til Sleppa, Sarabråten, Østmarksetra og Ulsrudvannet før jeg tar brøytet vei tilbake til Haraløkka. En fin tur som kan anbefales. Søjogging er gøy.

Ca 10,3 km

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top