Østmarka; Nøklevann rundt inkl. Høyås – Slettfjellet…..

26 august 2019. På grunn av et litt kranglete kne skulle jeg ta en rolig runde rundt Nøklevann – en såkalt “Gåggetur”. Været var strålende og det var bare å nyte.

 

Fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Rustadsaga, trekanten og Ødegården før jeg fortsatte opp til Høyås. Det gikk rimelig greit underveis men, jeg både går og løper om hverandre eller Gågging som Morten så fint kaller det. Et passende uttrykk.

 

Veikryss på Høyås – Østmarka

 

 

Fra Høyås tar jeg blå sti over Slettfjell til Hestehullet. En av mine favoritter. Og når forholdene er så bra som nå er det bare å nyte.

 

Blå sti over Slettfjell fra Høyås til Hestehullet

 

Slettfjellet – Østmarka

 

Vel over Slettfjell tar jeg lysløypa fra Hestehullet til Sleppa, Sarabråten og Østmarksetra før jeg fra Ulsrudvannet tar en turvei til Haraløkka og hjem. Det gikk forholdsvis greit med kneet underveis, men litt vondt når det går nedover. Uansett, var det en fin tur rundt Nøklevann.

 

Ca 9,9 km

1:15

Se tur på Strava HER:

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top