NyttårsLøfte januar 2023 i boks ….

30 januar 2023. Som siste tur i januar for å samle kilometere til NyttårsLøftet 2023 i Januar, skulle jeg møte Einar i Skulleruddumpa for felles tur. Mitt løfte var 100 km ++ med ski, gåtur og løpeturer totalt. Og siden jeg manglet 10-11 km måtte jeg over dette i dag.

 

 

Fra Haraløkka tar jeg en brøytet vei til Rustadsaga hvorfra jeg tar til høyre forbi bommen og videre langs generalen og Skullerudveien. Underlaget er greit og det går bra uten pigger. Jeg runder Skullerud og Skullerudbakken ned til Skulleruddumpa hvor jeg skulle møte Einar. Jeg var nok litt tidlig ute og dermed ble det en runde ved Leirskallen og tilbake før Einar dukket opp.

 

 

Vi setter straks kursen mot Vinterveien. En gammel vei som i nyere tid er blitt frisket opp med asfalt og lys hele veiene opp til Dalsåsen og videre fra Brennaveien. Og siden dette var vår første løpetur sammen i år så har vi mye vi skravle om. Men det er bare fint for da forsvinner kilometerne raskere enn om man løper alene. Vi krysser Sørliveien og Enebakkveien før vi fra Klemetsrud følger turvei videre langs Gjersrudbekken og Ljabruveien. Stor var overraskelsen da turvei ikke var strødd. På blank is, riktignok tørr og ikke så glatt karret vi oss helskinnet ned til Nedre Prinsdalsvei uten uhell.

 

Vi krysser over veien og går deretter opp Ljabrubakken. Det er nokså bratt, men opp kommer vi før vi løper videre langs Ekebergveien til Sæter krysset. Her svinger vi inn Nordstrandveien som vi følger frem til veikryss. Einar og jeg takker for følget da han fortsetter inn Obersten mens jeg følger Nordstrandveien til Skulleruddumpa.

 

 

Herfra tar jeg delvis samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom, men velger å gå opp Skolebakken fra Rustadsaga før jeg løper den siste biten hjem langs Bølerlia. En fin runde som kan anbefales.

Med kveldens løpetur på 16,6 km, bikket jeg 100 km og dermed er NyttårsLøftet 2023 i boks – mission completed.

Ca 16.6 km

Se tur på Strava HER;

Flere bilder fra samme tur;

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top