Løpetur i Spydeberg og omegn…..

11.august 2021. Siden det er blitt laget en gang- og sykkelvei mellom Spydeberg og Holli langs Lyserenveien har dette vært et mål for løpetur i Spydeberg og omegn.Planen var å følge denne frem til Spydeberg for så å returnere samme vei. En passe langtur på 15 km ++.

Fra hytta på Kula ved Lyseren fulgte jeg Kulaveien og Haugenveien til Holli. Herfra skulle jeg ta gang- og sykkelvei videre til Felleskjøpet ved Spydeberg St. Og siden det er en stund siden sist jeg løp skulle jeg ta det rolig og bare nyte fine omgivelser som best jeg kunne.

 

 

Etter 7,5 km ankommer jeg Felleskjøpet ved Spydeberg St. Så langt alt vel, men varmen er intens.

Underveis den siste biten til Spydeberg St. tenkte jeg en mulig vei for retur slik at det ikke skulle bli frem- og tilbake som kan være litt kjedelig. Og som tenkt så gjort. Jeg svinger inn Stegenveien og følger denne videre forbi den gamle brannstasjonen til veikryss.

 

 

Herfra tar jeg Hesleveien, en vei jeg ikke tidligere har tatt ei heller kjørt, men alltid gøy med nye veier. Jeg både løper og går opp en seig bakke før det flater ut. Jammen er det fint her i Spydeberg og omegn tenkte jeg mens jeg fulgte veien videre frem til Hovsplassen og Lyserenveien.

 

 

Fra Hovsplassen følger jeg gang- og sykkelvei til Holli hvorfra jeg tar Haugenveien og Kulaveien tilbake til hytta samme vei som jeg kom.

En fin tur langs landeveien som kan anbefales til alle enten du sykler, går, løper eller går på rulleski.

Ca 15,6 km

1:37

Se tur på Strava HER:

flere bilder fra samme tur;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top