Sandvika – Torstad gård – Grønsund…

20 april 2017. Trim i arb.tiden. Siden PåskeHareMaraton har jeg tatt det rolig, men nå en drøy uke etter, kriblet det i bena etter å ta løpetur.

Fra SBC-bygget følger jeg en gangvei rundt Storsenteret til Thon Hotel før jeg fortsetter langs Sandviksveien og Billingstadsletta. Jeg svinger deretter til høyre inn Billingstadveien. Her er det nokså bratt men det går greit og straks etter Billingstad St., tar jeg til venstre. Her følger jeg Åstadveien et stykke før jeg tar “Kjærlighetsstien” videre. Og mens jeg løper, nyter jeg de flotte omgivelsene. Både blåveis og hvitveis står tett i tett.  

Vel nede i Skurstadgata følger jeg denne videre over Neselva et stykke før jeg svinger til venstre inn Torstadveien. Her går det jamt oppover, men jeg løper hele bakken og straks passerer jeg Torstad gård.


Se mer om Torstad gård.

Fra gården følger jeg Torstadveien og Torstadåsen forbi Nesbru VGS til Billingstadsletta. Her svinger jeg til høyre og straks passerer jeg under E18. Jeg krysser deretter Fekjan før jeg fortsetter langs Nesbruveien. Det stiger jamt, men det går greit og vel oppe tar jeg til høyre inn Grønsundveien. Tanken var at jeg skulle ta kyststien fra enden av veien, men den gang ei, for usikker som jeg var tok jeg neste vei til venstre inn Grønsundåsen. Det er nokså bratt, men jeg løper hele veien og straks er jeg ved Nesøybrua.

Her tar jeg kyststien videre rundt Telecomputing og langs Grønsund til rundkjøring hvor jeg svinger til høyre inn Sandviksveien. Det stiger slakt et stykke, en stigning jeg liker godt, og jeg løper denne som et drag.


Kyststien ved Grønsund

Fra Bjørnsvika følger jeg kyststien rundt Kjørbo gård og langs Sandvikselva til Sandvika og SBC-bygget. En fin tur i varierte omgivelser.


Kyststien Bjørnsvika – Sandvika

Ca 12,3 km

1:17

#løpetur #trening #mosjon #trimiarbtiden #budstikka 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top