Årets siste løpetur….

28 desember 2015. Etter noen flotte familiedager med alt som hører med, skulle det bli godt å kunne snøre på seg joggesko for årets siste løpetur. Tidligere på dagen hadde jeg snakket med Trond Inge som dagen før, hadde vært med på ribbemaraton – en sosial løpetur fra Sandvika til Ski. Og inspirert av dette, planla jeg min egen lille miniribbemaraton.

Været var ok, litt snø, men det var ikke glatt, så jeg satte av sted langs Bølerlia til Nøklevann skole. Her tok jeg «Skolebakken» ned til Rustadsaga og så videre langs generalen til Skullerud hvor jeg fortsatte ned Skullerudbakken. Tar Gamle Vintervei til Dal/Brenna og straks er jeg på Klemetsrud. Her krysser jeg Sørliveien og Enebakkveien før jeg fortsetter på gangvei langs Gjersrudbekken til Hauketo.


Gangvei langs Gjersrudbekken – Ljabruveien  (gml: foto)

Fra Hauketo tar jeg Ekebergveien videre og underveis opp til Nordstrand og Sæter, blir jeg drivende våt. Dette fikk meg til å tenke på hva Terje (nabo) en gang sa da han og jeg var på skitur – at det renner på ryggen er helt greit det er bare ribbefett.


Nordstrandveien – Ekebergveien, Sæter

Jeg passerer Sæter og følger Ekebergveien ett stykke før jeg tar inn Lindbäckveien, Freidigveien og Mikrobølgen til Munkelia. Jeg hadde ikke bestemt meg for om jeg skulle ta lysløypa videre eller ikke, men valgte å droppe denne nå og fulgte derfor Glimmerveien videre. Ned Grisebakken var det litt glatt, men vel nede og over E 6 gikk det greit og jeg løp opp bakken til Skullerudveien. Her svinger jeg til høyre og etter å ha passert Langerud ? Skullerud, tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En flott tur som jeg avslutter med stigningsløp.

Ca 16,5 km 

1:37

#mosjon #løpetur #trening #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top