Sandvika – Jar – Lysaker…..

4 november 2015. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika langs Engervannet til Bekkerveien og opp til Kloppa. Her svinger jeg ned til Øverlandselva for å følge turvei som er merket – Bekkestua. 


Turvei langs Øverlandselva.  (gml: foto)

 Øverlandselva; som er ca 17 km lang, starter i Østernvann ved Fossum og renner ut i Engervannet ved Sandvika. (Sted nr. 979 i markadatabasen – Skiforeningen)

Etter ca 4 km krysser jeg Bærumsveien, før jeg fortsetter på gangvei forbi Nadderud til Bekkestua. Planen var å ta raskeste vei videre til Lysaker, men jeg surrer med veien og etter å ha fulgt Bjerkelundsveien og Bærumsveien et stykke, dukker Jarmyra og Jar opp. Nå var jeg på ville veier og spurte derfor en kar om veien til Lysaker. Han både peker og forklarer ? mange takk svarte jeg, før jeg satte kursen slik han pekte.  

Mens jeg løper langs veien mellom Øraker og Lilleaker, tenkte jeg plutselig på at jeg hadde jo både kart og gps på telefonen. Vel tenkte jeg, og flirte litt for meg selv der jeg passerte CC-Vest på vei nedover langs Lysakerveien til Lysaker.


Lysakerelven; er en elv som renner fra Bogstadvannet og ut i Oslofjorden mellom Snarøya og Bygdøy i det som også kalles Lysakerfjorden, ved Lysaker. ( Sted nr. 933 i markadatabasen – Skiforeningen)

Fra Lysaker følger jeg <<TourDeFinance>> videre sørover langs Professor Kohts vei og Markalleen til nye Høvik stasjon.


Høvik stasjon

Her krysser jeg E18, passerer Høvik kirke, før jeg fortsetter langs Sandviksveien til Solvikbukta. Med vakre høstfarger omkranset av båter i opplag, var Solvikbukta et flott skue og jeg “måtte” ta et foto.


Solvikbukta – Blommenholm båtforening

For andre tredje gang krysser jeg E18, før jeg følger Sandviksveien og Gml.Drammensvei tilbake til Skattens hus i Sandvika. En flott tur som ble lengre enn tenkt, men helt OK.

Ca 18,8 km

1:41

#trening #mosjon #budstikka #løpetur

Flere bilder fra samme tur:


Engervannet – Sandvika


Langs Bærumsveien


Lysaker

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top