Østmarka; Høyås – Gullsmeden – Hestehullet….

2 mars 2015. I og med førefall og null skiføre, fant jeg frem joggesko for en tur i Østmarka. Jeg var fortsatt ikke helt bra i leggen men denne til tross, så ville jeg prøve en runde rundt Nøklevann. Fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Rustadsaga og Løkka.


Rustadsaga, elva fra Nøklevann

Jeg hadde med staver for å avlaste mest mulig og det fungerte bra. På vei videre innover i marka, hilste på Erik og en gjeng med yngre løpere i Bøler IF, før jeg nådde Katisa. For å ikke belaste benet for mye, valgte jeg å ta skiløypa videre over Katismyra til Ødegården.


Løypedele på katismyra

Leggen fungerte så bra at jeg med staver løp hele veien opp til Høyås og Gullsmeden. Her i fra, fortsatte jeg i skiløypa mot Hestehullet. Det gikk greit på råtten snø som ga god demping, men flere steder tro jeg igjennom og under snøen, var det bare vann.


Hestehullet   (gml: foto)

Det surklet godt i skoene da jeg kom frem Hestehullet, men jeg frøs ikke. Ved Sleppa tar jeg til høyre mot Sarabråten og videre rundt vannet. Fra Ulsrud til Haraløkka, går det greit å øke farten uten at leggen protesterer. En flott tur rundt Nøklevann via Gullsmeden.

Ca 10,5 km

1:17

 

#østmarka #løpetur #trening #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top