Landevei; Sandvika og omhegn…..

7 januar 2015. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika fulgte jeg gangvei langs Engervann og videre opp Prestveien til Bærumsveien. Kjente tidlig at korsryggen ikke var helt ok, men fortsatte allikevel videre da dette er noe som gir seg etterhvert. Kanskje skyldtes dette litt ekstra tyngde etter jul?


Engervann – sandvika

Jeg tar så til venstre og følger Bærumsveien mot Løkkeberget skole der “løkkebergkneika” begynner. Det stiger jamt og etter ca 1,3 km passerer jeg Valler, før det flater ut. Ryggen kommer og går, men bedre når det går oppover..hmm. Jeg fortsetter langs Bærumsveien forbi Gjettum og straks er jeg ved veikryss.

 


Kolsås t-bane st.

Jeg tar inn Brynsveien som jeg følger forbi Kolsås t-bane st., så over Lommedalselva/Sandvikselva, forbi Bryn skole og opp til rundkjøring ved Bryn kirke. Ryggen er fortsatt ikke helt god men det går greit. Jeg finner en gangvei som går langsmed Gamle Lommedalsvei og denne følger jeg forbi Wøyen gård, over Isielva og frem til Vøyenenga i Skuiveien.

 

 
Wøyen gård (foto: Akershusmuseet)

 

Fra Vøyenenga følger jeg Skuiveien forbi Kirkerudbakken og Franzefoss Kalkemølle, før jeg fortsetter langs Sandvikselva tilbake til Skattens hus i Sandvika. En fin tur i flott kulturlandskap der også ryggen ble bedre etterhvert.


Bærum skiklubb – Kirkerudbakken
 

Ca 14,1 km

 1:22

 #landevei #løpetur #trening #mosjon

Mer om Wøyen gård

Flere bilder fra samme tur:


Engervann


Sandvikselva


 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top