Østmarka; Langvann – Spinneren

14 april 2014. Fra Haraløkka til Ødegården via Rustadsaga, og rød/blå sti videre forbi Bjønnesteinen til skogsvei. Denne følger jeg 100 m, og så bærer det videre på blå sti vest for Langvannet. Vannet var blankt og fint, og jeg bare måtte ta noen bilder.

 


Langvann

 Jeg følger sti frem til sti/løype-kryss i Gudbrandsdalen. Her tar jeg til venstre og følger blå sti videre mot Trollvann og Smørhullet. Finner så en umerket sti som fører inn i skaret. Det er noe kronglete, men det går greit, og straks etter kommer man til bautaen på Spinneren. Det er også en flott utsikt mot øst, og nok en gang knipser jeg noen bilder.

 


Bautaen på Spinneren

 


Flott utsikt mot øst fra Spinneren

Jeg tar samme sti tilbake som jeg kom, og fra Trollvann, følger jeg veien videre til veikryss. Her velger jeg å ta til høyre mot Østtmarkkpl. og Rundvann. Bestemte meg for å løpe hele veien opp, i ett drag. Hilste også på to karer fra Rustad IL-turrenngruppa, den ene ved Trollvann og den andre ved Rundvann.

Fra Rundvann tar jeg sti mot Skullerudåsen og Fjellstad, så lysløype ett stykke, før jeg tar blå sti videre til Løkka og Rustadsaga. Går opp Rustadsagabakken og videre over Skredderløkka til Haraløkka. En flott tur i marka der underlaget varierte noe, men stort sett var det greit hele veien.

Ca14,2 km

1:47

#tur #trim #mosjon #østmarka #friluftsliv

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top