Landevei; Sandvika – Jansløkka skole

27 mars 2014. Trim i arb.tiden. Fra Skattens hus, over Sandvikselva, forbi Sortsenteret og så langs Sandviksveien. Planen var en tur i et nytt område til Jansløkka skole. Har vært her en gang tidligere, da målgang i Grenaderløpet2013 var her ved skolen. Følger Billingstadsletta et stykke før jeg tar til høyre inn Torstadåsen og Torstadveien. Det går jamt oppover og til slutt er jeg oppe ved en gård der veien videre er grusvei. I åpne landlige omgivelser fortsetter jeg på samme vei, og etter å ha forsert flere bakker, er jeg oppe ved Hvalstad St.


Torsdadveien


Hvalstad St. og Asker dyreklinikk

Ble litt usikker på videre vei, men etter å ha spurt meg for, gikk det greit videre langs Hvalstdveien til Kirkeveien. Denne fulgte jeg et stykke før jeg fortsatte langs Otto Valstad vei. Passerte Asker museum og etter å ha forsert nok en lang bakke, var jeg igjen i Kirkeveien som jeg nå fulgte frem til Jansløkka skole.


Otto Valstad vei – Asker museum


Jansløkka skole
 

Her ble det et foto av skolen, og så snudde jeg for retur langs Kirkeveien. I neste veikryss tar jeg til høyre inn Vakåsveien, og nå gikk det raskt videre i og med at det stort sett gikk nedover. Vel nede ved E18, tok jeg Nye Vakåsveien til Kirkeveien. Krysset så denne, og fortsatte på Torstadbakken forbi Torstaddammen til Torstad skole. Her fant jeg en gangvei som jeg fulgte frem til Billingstadsletta via Torstadåsen. Her i fra og tilbake til Skattens hus, fulgte jeg samme vei som jeg kom. Bortsett fra litt regn i starten, så var dette en flott tur i et nytt område.

Ca17 km

 

1:42 

#tur #turogtrening #trim #mosjon #løp

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top