24 februar 2014 Landevei, Haraløkka-Furuset

Fra Haraløkka og ned Olav Nygårdsvei til Generalen/Hellerudveien. Følger denne forbi Trasop og frem til Hellerud. Krysser Haugerudveien og fortsetter så langs gangvei forbi Haugerud kirke til Lutvannsveien. Her fortsetter jeg på turvei et stykke før jeg tar en gangvei til Lindeberg senter, Jeriko skole og frem til veikryss ved Karihaugveien.


Her krysser jeg E6 på gangbru,og…..



……passerer Furuset skole, så ned til 4H-gården.

 Nordre Lindeberg gård, i dag også kjent som 4H-gården. Gården som har vært i drift siden middelalderen fikk trolig sitt hovedhus på 1700-tallet. Gården var i likhet med Tveten gård på Tveita, kirkegods inntil reformasjonen hvor drift ble tatt over av kronen og senere solgt. Fra 1979 til 2002 ble gården drevet av ungdomsorganisasjonen, 4H-klubben og Oslo kommune/bydel Furuset. I dag eies gården av Oslo kommune, drives av Alna, og har status som besøksgård. Se link her:

 På nedsiden av gården, tar jeg til venstre og passerer igjen E6 men denne gang i en tunell. Følger en gangvei til Lindeberg senter og så videre til Tevlingveien hvor jeg tar til venstre opp bakken. Her fortsetter jeg på fortau langs Tvetenveien til Hellerud og så tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. Det var fine forhold for det meste, men mye vind imot etter vending på Furuset.

 

Ca 16,2 km

 

1:37

#løp #trening #landevei #sport #turogtrening

 


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top