23 desember 2013 Østmarka – Bestemoråsen


Aller helst skulle jeg ha gått på ski, men siden det fortsatt er fritt for snø i Østmarka, ble det også denne gang en tur med joggesko. Fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Mariholtet via Sarabråten. Det var kun et lite stykke på oversiden av Korketrekkeren at det var is, ellers var det greie forhold hele veien.


Nord-Elvåga sett fra nord


Ved demningen tok jeg til høyre mot Bestemorhølet og fant så blå sti som jeg fulgte over Bestemoråsen til Gullsmeden.

 ?Bestemoråsen ligger vest for Nord-Elvåga og nordvest for Bestemorhølet. Bestemorhølet er et søkk i lia der bekken fra Delemyr renner ut i Nord-Elvåga?

Underlaget var tross nedbør veldig bra, og det gikk greit frem til Gullsmeden og Høyås. Fulgte veien videre forbi Ødegården og Katisa til Rustadsaga. Det var nå blitt lys også på dette strekket, slik at det nå er lys rundt hele Nøklevann.


Rustadsaga er pyntet til jul

Gikk opp Rustadsagabakken og avsluttet så med flere stigningsløp over Skredderløkka og fram til Haraløkka.

 

Ca 12 km

 

1 t 25 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top