Ulsrudvannet rundt (UVR)

UVR – 8 løp. Det siste for sesongen – 2013. Det møtte 56 deltakere for siste runde av årets UVR. Sola dukket også opp, og det ble et løp i flott høstvær.

Jeg møtte frem i god tid og etter å ha hentet startnummer, tok jeg en tur for oppvarming. Her hilste jeg på “gamlekara” fra Oppsal IF håndball (70`tallet) som på rekke og rad løp stiene på kryss og tvers.

Etter å ha skravlet litt med Arnfinn og andre, så var det straks klart for start. Jeg hadde i dag tenkt å fullføre løpet uten å tenke tid og på en grei måte, og stilte meg derfor opp bakerst i feltet. Klokken ble 18 og starten gikk.

UVR – 8 løp, fra start

Nok en gang var det fult kjør fra start der foran i feltet, og nok en gang var Lina Eikenes Hvamstad – Bøler IF Friidrett utilnærmelig blant jentene/damene da hun vant på fin fine 11:47 og det at på til med hold på slutten. Imponerende! Det skulle bli ungdommens dag dette da vinneren av herreklassen Endre Wigård – BUL  i friidrett , 17 år, vant med tiden 10:28 som også er hans pers.

Lina Eikenes Hvamstad – Bøler IF Friidrett 

Jeg tok det rolig fra start og dannet baktroppen frem til bekken var passert. Terrenget videre liker jeg godt og det gikk greit å øke farten. Underlaget var tross nedbør de siste dagene ok, men sleipt enkelte steder. Fra kloppene og videre gikk det greit og jeg passerte flere på vei inn til mål. Med tiden 15:34, var jeg godt fornøyd med dagens løp.

Trond Inge som har innført uttrykket “tjeideng”, fikk nok en gang “deng” fra Lina, men var nærmere denne gangen med tiden 11:50.

Tidtakere, fotograf og videokamera…

Jeg fikk knipset et bilde av tidtakerteamet samt video- og kameramann, takket for meg og tok så en runde i Blindløypa og hjem.

Da er årets UVR vel blåst. Det ble flere rekorder denne sesongen med både perser og deltakerrekorder. Selv har jeg nådd et mål om en tid under 15 min, og med tiden 14:56 er jeg fornøyd med årets UVR.

 Mange takk til Bøler IF Friidrettsgruppe som på en utmerket måte har arrangert UVR – 2013.

Resultater m.m: http://www.bif-friidrett.no/index.php/news/695/58/arets-siste-Ulsrudvann-rundt-i-flott-hostvar

Bilder her: http://www.bif-friidrett.no/index.php?mact=Album,m02ba4,default,1&m02ba4albumid=167&m02ba4returnid=345&page=345

Video: http://www.youtube.com/watch?v=tnytZwzGInc&feature=youtu.be

 #ulsrudvannetrundt #uvr #østmarka #oslomarka #mosjon #løp

    

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top