26 juli 2013 Østmarka, Katteputten-Skøyenputten og Slettfjell

 

Etter noen svært så varme dager i Budapest, passet det bra en kveldstur i Østmarka.

 

Fra Haraløkka, forbi grusbanen og opp til p-plassen ved Østmarksetra. Her tar jeg en rød/blå løype videre til Katteputten og Skøyenputten.

 


Katteputten

 


Skøyenputten sett mot nord

 

“her ved bredden av Skøyenputten, kommer minnene fra guttedagene da jeg nær hadde druknet i myra. Per Harald, Morten og jeg skulle fange rumpetroll som vi skulle ha i et aquvarium på skolen. Ved et uhell falt jeg ut i myra og sank til hakespissen. Fikk tak i et blåbærris og holdt meg fast. Morten som var nærmest fikk tak i håret mitt og sammen med Per Harald, ble jeg så dratt opp av myra. Huf og huf, det var nære på.”

 

Følger sti videre forbi demningen (gammel demning som i dag er en steinhaug) og kommer så ut på grusveien omtrent ved Kjerringhulen. Tar til høyre og følger grusveien videre til Sarabråten og Sleppa. Svinger til venstre og går opp bakken og fortsetter så videre til Hestehullet. Her tar jeg blå sti-trillesti over Slettfjell.


sti over Slettfjell

Passerer Ødegårdssletta, tar så til venstre mot Fjellstad og til høyre i neste kryss mot Rustadsaga. Blå sti til venstre etter myra og ut på grusvei ved hestehagen og Rustadsaga. Løper opp Rustadsagabakken, og over Skredderløkka til Haraløkka. Det var flott i marka og alle stier var nå tørket opp.

 

Ca 12 km

 

1 t 20 min


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top