11 april 2013 – Appelsinhaugen i Østmarka

 

Fra Haraløkka i lett snøvær og ned Olav Nygårds vei til Generalen. Følger denne videre forbi Trasop skole til Hellerudveien og langs denne til Haugerudveien. Det var behagelig å løpe på fortauet som nå var fri for sand og grus. Varierte tempoet underveis med noen drag på 3-4 min. Tar så Haugerudveien videre opp forbi varmesentralen til lysløype. Denne følger jeg så videre til Appelsinhaugen ved Hellerudtoppen, forbi Rundtjern og ned til Nøklevann.

 

 
Appelsinhaugen sett fra Trasop mot Haugerud

 


Appelsinhaugen

 


Appelsinhaugen sett fra haugerud mot Trasop

 

Fra mine guttedager i Østmarka, husker jeg at det var nokså langt fra Godlia til Appelsinhaugen der fatter`n og jeg gikk gjennom Trasopskogen og videre inn i Østmarka.

 

Ved Nøklevann tok jeg til høyre mot Korketrekkeren og så til venstre. Følger natursti tilbake til Haraløkka via Sørli.

 


Natur sti mellom Korketrekkeren-Ulsrud-Sørli

 

Her var det fortsatt mye snø og is, stedvis vanskelig å passere men ellers greie forhold.

 

Ca 11 km

1 t 21 min

 

145,8 km

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top