25 mars 2013

25 mars

 

Fra Haraløkka og over Nøklevann til Katisa. I flotte spor passerer jeg Ødegården, Høyås og så ned bakken til Langvannsbekken. Her tar jeg til høyre og krysser Langvann på langs fra nord til syd.

 
Langvann sett fra nord

 

Sklir så ned til Smørhullet og videre til Klokkerud. Forholdene er bra og det går greit å stake. Fra Klokkerud tar jeg løype videre mot Skjeldbreia og ved Eriksvann, tar jeg til venstre.

 


Eriksvann

Etter å ha forsert en litt kronglete løype fra Eriksvann, er jeg straks nede på Sør-Elvåga. Her er forholdene gode og det er bare å kaste seg på stavene.

 

Sør-Elvåga sett mot nord

 

Passerer Søndre Skytten i god fart og er raskt fremme ved El-paso. Siden det er så flott ute på isen, fortsetter jeg på Nord-Elvåga og staker hele veien (3 km) over til demningen og Mariholtet. Tar så lysløypa til Bremsrud hvor jeg sklir ut på Nøklevann.

 

Nøklevann med måne

 

I flotte spor, staker jeg over Nøklevann til Bråten og Haraløkka. Forholdene i Østmarka er fortsatt gode, men dette blir nok siste tur for denne gangen.

Ca 22,5 km

1 t 54 min

En flott vinter har det vært med mange fine turer i Østmarka,Nordmarka,Kroksgogen og Vestmarka. Grenaderløpet 2013 var vinterens hovedmål, og det ble en riktig flott opplevelse. Nå er skiene renset og satt bort for denne gang. 

Da er det frem med joggesko og starte forberedelser til Sentrumsløpet 27 april 2013.

GOD PÅSKE:)


613,9 km


 

 

 

 

 

       

 

 

 

       

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top